آیین روز شهدا در خراسان شمالی مجازی برگزار می‌شود


آیین روز شهدا در خراسان شمالی مجازی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های آیین گرامیداشت روز شهدا متفاوت از سال‌های گذشته و با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدعابس حسینی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا اظهار داشت: به همین مناسبت ۲۷ عنوان برنامه فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: در این راستا پنج بانوی شهیده و ۲ جانباز و ۲۰ رزمنده استان در چارچوب کنگره ملی بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

وی گفت: دیدار و سرکشی از جانبازان و والدین شهدا همواره در دستور کار مسوولان بوده، هر مدیرکل و مسوول در جدولی که تدوین شده است ۲ جانباز و ۲ خانواده شهید را به صورت سازمان یافته ملاقات کرده و متناسب با مسوولیتی که دارند به مشکلات آنان رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی تعویض بنرهای شهدا در سطح شهر، فضاسازی و نصب پوستر روز گرامیداشت شهدا در سطح شهرها، مصاحبه با رسانه ها و مطبوعات، توزیع بسته‌های بهداشتی در بین والدین بیمار شهدای معزز، پاسخگویی از طریق سامد(سامانه ارتباط مردم و دولت)، پاسخگویی به تماس‌های جامعه هدف در سامانه هاتف (با شماره تماس ۱۶۱۶)، غرس نهال به یاد هر شهید یک درخت و برگزاری مسابقه نقاشی و انشا نویسی با موضوع سیره شهدا به صورت اینترنتی را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا دانست.

حسینی با اشاره به ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: این روز، فرصت مغتنمی است تا اهمیت و ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان تبیین شده و اقشار مختلف مردم، بیش از پیش با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا آشنا شوند.

وی افزود: تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از ایثار و ایثارگرانی است که با رشادت، فداکاری و ازجان‌گذشتگی خود زمینه استقلال، آزادی، ترقی و تعالی کشور را فراهم کرده‌اند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) و برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس شده است.

۴۵ درصد جامعه ایثارگری در بجنورد ساکن هستند.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و هفت هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق