پنج برنامه محوری در حوزه زنان استان کرمان برای سال 1400 تدوین شد


پنج برنامه محوری در حوزه زنان استان کرمان برای سال 1400 تدوین شد

کرمان - ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: پنج برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده این استان برای سال 1400 تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، فاطمه السادات حسینی روز یکشنبه در شورای اداری استان کرمان افزود: طرح های، جهش حرکت، منهاج چاپ، چهل قسیم و پیوند، جم و خانواده مهدوی از جمله طرح های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در سال آینده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح جهش حرکت، پنج روستا و پنج محصول با هدف تجمیع ظرفیت های دولتی و خصوصی و با پرهیز از موازی کاری مورد هدف قرار گرفته است تا در راستای ساماندهی وضعیت خانواده ها در روستاها، ایجاد اشتغال خانواده محور و گروهی و پیشگیری از مهاجرت به حواشی شهرها اثرگذار باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ نیز ۵۰ برنامه کلی برای حوزه زنان و خانواده تدوین شده است، گفت: طرح جهش ملی به عنوان یک طرح ملی افتخاری برای دیار کریمان است .

حسینی تصریح کرد: طرح منهاج چاپ برای ایجاد بازار فروش برای محصولات خانواده های کارآفرین، چهل قسیم برای کمک به زوج های جوان با مشارکت خیران و کمیته امداد، و طرح های جمو خانواده مهدوی در سال جدید به صورت ویژه پیگیری می شوند.

وی با اشاره به جذب همکاری بانک قرض الحسنه رسالت، مجتمع مس سرچشمه و بنیاد برکت برای اجرای طرح های حوزه بانوان و خانواده، گفت: در سال جاری بالغ بر ۵۰ طرح در حوزه زنان و خانواده تدوین و اجرایی و ۵۰ تفاهمنامه با دستگاه های اجرایی استان منعقد شده است که در مجموع بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای مسائل زنان و خانواده جذب شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره اینکه استان کرمان طی سال جاری الگوهای موفقی را در کشور مطرح کرده است، گفت: نقشه راهبردی فرهنگی - اجتماعی خانواده، سند سلامت، سنداشتغال، سند راهبردی خانواده و فضای مجازی و راه اندازی مرکز رشد و کسب و کار بانوان از جمله این اقدامات بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»