معاون استاندار کرمان: کرونا مهمترین عامل دخیل در انتخابات است


معاون استاندار کرمان: کرونا مهمترین عامل دخیل در انتخابات است

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته بالاتر از میانگین کشوری بوده، اما ویروس کرونا یکی از مهمترین عوامل دخیل در مشارکت مردم است.

به گزارش ایرنا، محمد صادق بصیری روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: ویروس کرونا از ۲ جهت می تواند روی مشارکت مردم در انتخابات اثر بگذارد که نخستین مورد معیشت اقتصادی مردم است و تهدیدی برای معیشت مردم و موجب کم توجهی به دیگر مباحث روز می شود و بر مشارکت اثر گذار است.

وی تصریح کرد: نکته دیگر تجمع مردم برای حضور در انتخابات و فعالیت هیات های اجرایی و نظارت و حجم انتخابات شوراها است که اگر مدیریت کرونا به خوبی انجام نشود، روی مشارکت مردم در انتخابات تاثیر می گذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: در راستای برگزاری خوب و صحیح انتخابات ۱۴۰۰، اگر قانون را در کنار بخشنامه ها و دستورالعمل های مقام معظم رهبری بگذاریم، تکلیف همه در انتخابات روشن است و وظایف مجریان انتخابات نیز در قانون مشخص است.

وی ادامه داد: نطارت در انتخابات شوراها از طریق مجلس اعمال می شود و در انتخابات ریاست جمهوری از طریق شورای نگهبان، نظارت اعمال صورت می گیرد.

بصیری تاکید کرد: با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات بسیاری از کارها به صورت الکترونیکی انجام می شود، باید فیبر نوری در تمام استان وجود داشته باشد و حضور و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است.

وی با اشاره به محدودیت های ویروس کرونا در استان کرمان گفت: تاکنون ۶۶ جلسه ستاد استانی کرونا با ۵۹۱ مصوبه داشتیم که از این تعداد ۵۲۷ مصوبه استانی و مابقی مصوبات ستاد ملی بوده است و باید دستگاه های اجرایی گزارش عملکرد در قبال مصوبات ستاد را به ما اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود:رصد ارباب رجوع در ادارات بابت ابتلای به ویروس کرونا کمرنگ شده است و درخواست داریم از طریق نرم افزار ماسک این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: دورکاری ها نیز به صورت سلیقه ای در ادارات انجام می شود، در حالی که در قانون تکلیف این موضوع مشخص است و سفرهای غیرضروری و ماموریت هایی که مهم تلقی نمی شود نیز باید از دستور کار مدیران خارج شود.

بصیری بیان کرد: از اصناف کرمان در اجرای مصوبه های ستاد کرونا رضایت داریم و استان کرمان امتیاز خوبی در همکاری اصناف با ستاد گرفته است و اصناف و مردم به خوبی وظیفه خود عمل کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403