فعال سیاسی: اظهارنظر غیرکارشناسی به منافع ملی آسیب می‌زند


فعال سیاسی: اظهارنظر غیرکارشناسی به منافع ملی آسیب می‌زند

شیراز- ایرنا- دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس، با اشاره به اظهارات اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسی توسط افراد غیرذیصلاح در امور مختلف، بلای جان کشور است و به منافع ملی آسیب می‌زند.

میر اعظم هاشمی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اینکه هر کس در هر جایگاهی هر زمان دلش خواست در خصوص دیپلماسی و سیاست خارجی کشور اظهار نظر ‌کند به هیچ وجه منطقی، عقلانی و قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: صاحبان تریبون باید بدانند که اظهارنظرهای غیرمرتبط با حوزه مسئولیت، برای کشور و نظام تبعات و هزینه دارد و باید پاسخگوی عمل خود باشند.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس تصریح کرد: انجام مذاکره و اظهار نظر در خصوص مسائل مرتبط با آن وظیفه دستگاه دیپلماسی است و دستگاه دیپلماسی کشور نیز تا به امروز در چارچوب منافع کشور و نظام به خوبی عمل کرده است.
هاشمی گفت: اگر کسی به دنبال این است که تنور انتخابات را برای خودش گرم کند بهتر است مسیری را در پیش بگیرد که به مردم و نظام لطمه نزد و هزینه وارد نکند وگرنه با چنین اظهار نظرهای محفلی، انتخاباتی و غیرکارشناسی راه به جایی نخواهد برد.
او اظهار داشت: هر صدایی که مخالف دیپلماسی قانونی کشور باشد مغایر با سیاست‌های نظام تلقی می‌شود.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفته بود: ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال (علامت) روشنی دریافت کند.
وی در این مصاحبه گفته است: آنها باید به ما اطمینان خاطر دهند که همه تحریم های اعمال شده پس از برجام در عرض یک سال لغو می شود و به ما می گویند برای این روند مذاکره کنید.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات او، نظرات مطرح شده در این مصاحبه را شخصی تلقی کرد و در توییتر نوشت: عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند اما آن نظرات، نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!