فرماندار: خرم‌آباد پذیرای مسافران نوروزی نیست


فرماندار: خرم‌آباد پذیرای مسافران نوروزی نیست

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان از پذیرش مسافران نوروزی و خدمات‌رسانی به آنها معذور هستند چراکه شرایط شیوع کرونا خطرناک و حساس است.

به گزارش ایرنا جعفر طولابی روز یکشنبه درجلسه شورای اداری افزود: هموطنانی که قصد مسافرت به لرستان و شهرستان خرم آباد را دارند باید بدانند که در مرکز استان هیچ جایگاهی برای اسکان و خدمات رسانی به مسافران نوروزی پیش بینی نشده است و از پذیرایی آنها معذور هستیم.

وی با بیان اینکه محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد همچنان در خرم آباد برقرار است اظهار داشت: علاوه بر شرایط حضور کرونا از نظر ایمنی، امنیتی، برگزاری مراسم چهارشنبه سوری ممنوع است و همه عوامل از این موضوع جلوگیری خواهند کرد.

خطر ویروس جهش یافته انگلیسی جدی است

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته کرونا تهدید و خطر جدی در لرستان و استان های همجوار است که با توجه به شناسایی بیمار مبتلا به این ویروس در خرم آباد باید همه ظرفیت ها را برای جلوگیری از پیشرفت آن بکار گرفت.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری، پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و برگزار نکردن مراسم عروسی و عزا به عنوان اصولی ترین کارهایی است که مردم باید انجام دهند تا این ویروس کنترل و مهار شود.

طولابی گفت: مردم در پنجشنبه آخر سال موضع کرونا را جدی بگیرند و از حضور در آرامستان ها پرهیز کنند که اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های مرتبط در این خصوص ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه همایش، نمایشگاه، مسابقات ورزشی و فعالیت های پربرخورد ممنوع است و باید همه دستگاهها با تخلفات، برخورد قاطع و قانونی انجام دهند.

خدمت ارزشمند دولت با وجود همه محدودیت ها

فرماندار خرم آباد همچنین اظهار داشت: دولت با وجود کرونا، همه محدودیت ها، موانع و تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی و دشمنان، خدمات ارزشمند اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در شهرستان انجام داده است که باید اطلاع رسانی و بیان شود.

طولابی گفت: دشمنان، جهت تشویش اذهان عمومی، بر ناکارآمدی نظام و ناامیدی مردم تلاش می کنند که انعکاس خدمات، در جهت خنثی سازی حربه‌ها موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این شرایط سخت، مردم و مسئولان موفق عمل کردند، توطئه های دشمنان نظام با شکست مواجه شد و دشمن دریافته است نمی تواند با مردم و جمهوری اسلامی مبارزه کند.

اجرای پروژه های مهم اقتصادی و عمرانی

وی ادامه داد: با مشارکت خوب همه دستگاههای اجرایی ۱۳۳ پروژه فعال عمرانی با ۱۱۴ میلیارد تومان و ۱۹ پروژه جهش تولید در حوزه عمرانی و اقتصادی در دست اجرا است که ۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

فرماندار خرم‌آباد گفت: از جمله این طرح های مهم آزادراه خرم آباد به بروجرد است که قطعه اول آن با ۲ هزار میلیارد تومان اوایل سال آینده افتتاح می شود و دیگر طرح ها نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسند.

طولابی تصریح کرد: همچنین ۲۱ پروژه کلیدی و شاخص اقتصادی عمرانی با پیشرفت ۶۰ درصد با اعتبار هزینه شده ۸۵۹ میلیارد تومان از جمله این طرح ها هستند.

وی با بیان اینکه هفت سد مخزنی اکنون در دست اجرا و مطالعه است اظهار داشت: ۵۱ پروژه عمرانی بازسازی سیل با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در دست اجرا است و در مدت فعالیت دولت فعلی، ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی، فراگیر، بنیاد برکت و کرونا با چهار هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی پرداخت شده است.

سلامت انتخابات مهم است

طولابی به موضوع انتخابات به عنوان یک رویداد سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: بستر برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰در شهرستان فراهم شده است و از ۲۰ اسفندماه کار ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات در گام دوم انقلاب دارای اهمیت و حساسیت زیادی است و سلامت و صیانت آرای مردم برای مجریان و دست اندرکاران اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: چنانچه سلامت انتخابات فراهم شود بحث امنیت و مشارکت حداکثری مردم هم اجرایی خواهد شد بنابراین باتوجه به اینکه انتخابات یک پروژه ملی و حیثیتی است همه دستگاه ها ملزم هستند امکانات را در اختیار ستادهای برگزاری انتخابات قرار دهند.

ساخت و سازهای غیرمجاز معضلی در خرم آباد

فرماندار خرم آباد همچنین با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز یک معضل در این شهرستان است افزود: افراد فرصت طلب از تعطیلات نوروزی برای تغییر کاربری غیرمجاز سوء استفاده می کنند.

طولابی تصریح کرد: مدیران دستگاه های متولی در ایام تعطیلات نوروزی همه گشت های خود را فعال کنند تا این مشکلات کمتر مشاهده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟