یک هزار و 700 طلبه در حوزه‌های علمیه استان همدان تحصیل می‌کنند


یک هزار و 700 طلبه در حوزه‌های علمیه استان همدان تحصیل می‌کنند

همدان- ایرنا- مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: بیش از یک هزار و 700 طلبه در سال تحصیلی جاری مدارس حوزه های علمیه استان همدان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «سیدمصطفی موسوی اصفهانی» روز یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان همدان، افزود: استان همدان دارای ۱۶ مدرسه علمیه فعال است که با تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی دردست اجرا، مدارس حوزه در استان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال های اخیر برای اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی حوزه علمیه استان همدان اختصاص یافته و هزینه شده است.

آیت اله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه این نشست به منظور حل مشکل تامین اعتبار پروژه های عمرانی حوزه های علمیه استان همدان برگزار شده است، گفت: ۹ پروژه عمرانی نیمه تمام در حوزه های علمیه استان همدان درحال اجراست که تکمیل و بهره برداری از آنها نیازمند تامین اعتبارات موردنیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز دراین جلسه گفت: یک زمین در محدوده سد اکباتان سال گذشته و با عنوان طرح طوبی برای احیا و توسعه منابع طبیعی به حوزه علمیه واگذار شده که هنوز سند آن صادر نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» افزود: بر اساس توافق حاصله، طرح عمرانی حوزه علمیه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با مشارکت پیمانکار بخش خصوصی اجرا و تکمیل می شود و اعتبارات هزینه شده موردنیاز به پیمانکار پرداخت می شود.

استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: شهرداری ها در ساخت و تکمیل طرح های عمرانی حوزه های علمیه استان به صورت جدی و فعال مشارکت داشته باشند.

«سیدسعید شاهرخی» تصریح کرد: اعتبار موردنیاز برای پروژه حوزه علمیه شهرستان های بهار و کبودراهنگ نیز به زودی تامین و برای تکمیل کار پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، اعتبار مورد نیاز برای پروژه های حوزه علمیه شهرستان های کبوداهنگ و بهار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که این مبلغ تامین و به پیمانکار پرداخت می شود.

استاندار همدان گفت: تکمیل پروژه های عمرانی حوزه علمیه در اولویت مدیریت اجرایی استان قرار دارد و دراین زمینه اقدامات لازم برای تامین و تخصیص اعتبارات موردنیاز انجام خواهد شد.

وی افزود: حوزه علمیه باید برای جذب اعتبارات ملی اقدام کند و در حوزه استانی نیز کمک های مالی برای دو پروژه حوزه علمیه در شهرهای کبودرآهنگ و بهار را انجام خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در