معاون وزیر صنعت: 13 هزار واحد صنعتی در سامانه تاپ ثبت نام کرده‌اند


معاون وزیر صنعت: 13 هزار واحد صنعتی در سامانه تاپ ثبت نام کرده‌اند

اراک - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 13 هزار واحد صنعتی در سامانه توانمندسازی، تولید و توسعه اشتغال پایدار «تاپ» ثبت نام کردند که پنج هزار طرح روی این سایت بارگذاری شده است.

«برات قبادیان» روز یکشنبه در همایش ملی رویداد ایران جهش در اراک که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دکترا در کشور وجود دارد که ۱۰ درصد آنان در این سامانه ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر ساعت کار و فعالیت انجام شده تا کاربران به ویژه دانشجویان، استادان و صنعتگران آگاه شوند و در سامانه «تاپ» ثبت نام کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دانشجویان و اساتید با ثبت نام در این سامانه پایان نامه خود را بر اساس نیاز بنگاه‌ها و کسب مهارت و توانمندی ورود به بازار کار، تهیه می‌کنند.

قبادیان افزود: اکنون یک هزار طرح از بین پنج هزار طرح، آماده عقد قرارداد با شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاع انجام شده است.

رییس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور نیز گفت: نباید از دانش روز که سایر کشورها از آن برای رفع تنگناها و مشکلات خود استفاده کرده‌اند، غافل شد.

امیر دریادار «فرهاد امینی» افزود: رویکرد جهان استفاده از دانش روز مانند هوش مصنوعی، رباتیک، پهبادها و داده‌ها است نباید از توسعه دانش این صنایع عقب بمانیم.

رییس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره بر ارتباط دانشگاه و صنعت و تکیه بر خودباوری تاکید دارند بنابراین باید از ظرفیت دانش جوانان کشور استفاده کرد.

امیر دریادار امینی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری طرح ارتقای همکاری با دانشگاه‌ها تصویب شده و امید است جهش در بخش‌های مختلف به چند برابر افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: حمایت از پایان نامه‌ها و فرصت‌های مطالعاتی بخشی از رویکردهای جدید است که باید در «رویداد جهش» از آن استفاده شود.

رییس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور گفت: استان مرکزی برای ارتقای همکاری بین صنعت و دانشگاه ویژگی خاصی دارد زیرا هم مرکز دانشگاهی است و هم صنایع مادر و تخصصی را در خود جای داده است.

نماینده وزیر دفاع در استان مرکزی نیز گفت: آغاز همگرایی و استفاده از ظرفیت و تجهیزات داخلی، فلسفه ایجاد رویداد «ایران جهش» است.

سید «ناصر حسینی» افزود: در اذهان عمومی وزارت دفاع تامین کننده نیازهای این بخش نظامی است اما این وزارتخانه در سال‌های اخیر در همه عرصه‌ها و هر جا که نیاز بوده، ورود کرده و اقدامات موثری داشته است.

وی اظهار داشت: وزارت دفاع سال گذشته با تحریم‌های خودروسازی به این حوزه ورود کرد و ۲۵ تا ۳۰ درصد کمبودهای صنایع خودروسازی را پشتیبانی کرده است.

نماینده وزیر دفاع در استان مرکزی گفت: این وزارتخانه همچنین با شیوع ویروس کرونا پیشگام در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و سایز تجهیزات پزشکی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: امسال با تکیه بر دانش داخلی استان مرکزی ۲۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری اتفاق افتاد.

«سعید فرخی» افزود: وجود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان و تکیه بر توان و تجهیزات، دانش و تجربه نیروی انسانی می‌تواند هر روز به عدم وابستگی به خارج کمک کند.

وی اظهار داشت: باید از رویداد «ایران جهش» حمایت کرد و تلاش شود تا نحوه ارتباط صنعت، دانشگاه و بازار برقرار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: توجه به توان صنعتگران و علم دانشجویان و استادان و اتصال این مجموعه گره گشای مشکلاتی است که کشور اکنون با آن مواجه است و رویداد «ایران جهش» یکی از مواردی است که کمک می‌کند این اتصال برقرار شود.

فرخی افزود: وزارت دفاع در رویداد «ایران جهش» مواردی را شناسایی کرده‌ که هم نیاز هستند و هم نیاز فناورانه دارند و امکان تولید آن‌ها در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: هر ساله میلیون‌ها دلار صرف واردات می‌شود که می‌توان با استفاده از ظرفیت صنعتی داخل و با اتکا به ظرفیت دانش جوانان، خودکفا شد.

فرخی افزود: رویداد «ایران جهش» آغاز شده و حداقل ۸۰ نیاز شناسایی شده که ۲۵ مورد آن نیاز دفاعی است و باید اطلاع رسانی توسط صنعت انجام تا در سامانه ثبت نام صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۴ شرکت در استان در تولید لوازم خانگی، ۱۹۳ شرکت در حوزه آلومینیوم و ۸۰ شرکت در حوزه نفت و پتروشیمی فعال هستند.

« سعید جعفری» افزود: ۱۵ شرکت تخصصی در حوزه ریلی در استان دایر هستند و ۱۳۳ واحد صنعتی نیز در حوزه قطعه سازی خودرویی و ریلی تولیدات مشترک دارند.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه امسال توسط پتروشیمی استان مرکزی به ارزش ۱۳ میلیون دلار بومی سازی شد که بخشی از این قطعات با کمک ۵۰ شرکت در استان تولید شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا