رعایت پروتکلهای بهداشتی کرونایی در راستای افزایش امید به زندگی است


رعایت پروتکلهای بهداشتی کرونایی در راستای افزایش امید به زندگی است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: امید به زندگی یک سیاست مطلوب است، تحقق این مهم در گرو همکاری دستگاه‌های متولی امر بوده و در این میان رسانه های گروهی نیز نقش آفرین هستند که نهادینه کردن این اصل  رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند بر صیانت از سلامت جامعه کمک کند.

خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی استان با اشاره به اینکه مقوله امید به زندگی تابع مسائل مختلفی است، اضافه کرد: در زمان حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی در افزایش امید به زندگی بسیار اثرگذار است و بطور طبیعی اگر پروتکلهای بهداشتی کرونایی از سوی فردی مورد بی توجهی قرار گیرد، بطور حتم جمعیت زیادی را مبتلا و به دنبال آن به کام مرگ می فرستد.

این مسوول ادامه داد: ویروس کرونا در اشکال مختلف به ویژه جهش یافته بیشتر خودنمایی کرده بطوریکه نوع انگلیسی آن در تعدادی از استان های کشور نمایان شده است و به دلیل قدرت و سرعت انتقال، افراد را در مدت کوتاهی بستری و به کام مرگ می فرستد که این مساله مهم شوخی بردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه امید به زندگی یک سیاست مطلوب است، اظهار داشت: اقتضای دستیابی به جامعه سالم، خلاق و پویا رعایت پروتکل های بهداشتی است که ماموریت همه اعضای جلسه، مبلغان، روحانیون، رسانه های گروهی و تک تک شهروندان است که این مهم را در دستور کار قرار خود دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه برگزاری این جلسات باید خروجی لازم را به دنبال داشته باشد، افزود: در زمان حاضر موضوع جمعیت و ابعاد مختلف آن یک مساله مهم برای کشورمان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت یکی از مقوم های حوزه سرزمینی به شمار می رود، اضافه کرد: هر چه جمعیت جوان تر و بالنده تر باشد، بر افزایش باروری، اشتغال، تولید و توسعه نیز بسیار اثر گذار است.

این مسوول ادامه داد: در صورتی که به توسعه انسانی و شاخص های آن، "رفاه و سواد " در حوزه جمعیتی توجه شود، می تواند در پویایی و توسعه یافتگی کشور نیز تاثیرگذار باشد و بر این مبنا باید این مهم برای سال آینده و راهبردها را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مبنای عمل در سال آینده تدوین برنامه عملیاتی شورای راهبردی در سال ۱۴۰۰ قرار گیرد، اظهار داشت: در زمان حاضر با توجه به آمارهای کنونی، جمعیت این استان دیگر جوان نیست و بر این اساس اقدامات مداخله ای امری ضروری است.

مرادی نافچی با تاکید بر اینکه در مسائل جمعیتی استان بر مبنای سیاست های کلی رهبری توجه و بسترهای تحقق این مهم فراهم شود، افزود: در این خصوص فرهنگسازی به لحاظ روانی و اجتماعی برای افزایش نرخ باروری نه در سطح جانشینی بلکه بیشتر از آن و برای افزایش جمعیتی انجام گیرد.

وی اظهار داشت: اولین نکته برای تحقق این مهم تحکیم بنیان خانوده است که باروری تحقق می یابد و در این زمینه باید سلسله اقداماتی توسط دستگاههای فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه طی جلسات آینده موضوع تقویت و تحکیم بنیان خانواده اقدامات لازم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: دستگاه‌های متولی امر در این زمینه اثر گذار بوده بطوری که با فراهم کردن ساز و کارهایی از قبیل تشکیل ستاد صیانت از خانواده نتایج آن نیز اعلام شود.

وی رفع موانع ازدواج را از عاملی مهم و تاثیرگذار در باروری و رشد جمعیت اعلام کرد و گفت: این موضوع در ستاد ساماندهی جوانان با مسوولیت اداره کل ورزش و جوانان در دستور کار قرار گیرد و علاوه بر رفع موانع اقدامات مداخله ای از اعم از اعطای تسهیلات و یا فرهنگ سازیها مورد توجه قرار گیرد.

مرادی نافچی افزود: در صورتی که بتوانیم سبک زندگی یا آموزه های دینی و ایرانی که اغلب هویت و عقبه فرهنگی در آموزش و پرورش پیدا کرده را تقویت کنیم، نسل امروز با توجه به افزایش میزان تعلق آن بر مبنای آموزه ها عمل خواهند کرد.

این مسوول ادامه داد: در حوزه نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی انتظار می رود حوزه های علمیه خواهران و براداران، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، صدا وسیما و امور بانوان سلسه اقداماتی را برای تبیین، ترویج و تبلیغ این سبک انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: برای ترویج و اجرای این سبک باید هم اندیشی شده، بصورت عالمانه و مدبرانه سیاستگذاری و مدلها و برنامه های تعیین شده را تعریف و در جلسات سال آینده به عنوان راهبرد مطرح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید