بیمه سلامت زنجان برای بیماران کرونایی 25 میلیارد تومان پرداخت کرد


بیمه سلامت زنجان برای بیماران کرونایی 25 میلیارد تومان پرداخت کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: میانگین پرداختی برای هر بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های دولتی استان چهار میلیون و 180 هزار تومان بوده که در مجموع برای بستری بیمه شدگان تحت پوشش تاکنون حدود 25 میلیارد تومان پرداخت شده است.

دکتر یعقوب شیویاری روز یکشنبه در جلسه شورای اسلاع رسانی این اداره کل، با اشاره به کارهای انجام شده در خصوص ویروس کرونا افزود: از زمان شیوع این ویروس" اسفند سال گذشته تا پایان بهمن امسال" این اداره کل نزدیک به پنج هزارو ۹۰۰ نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان به علت ابتلای به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی اضافه کرد: بر این اساس میانگین، روزهای بستری این بیماران هفت روز بود که همین روند نیز در کشور عینت داشت و آمارها یاد شده بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان است.

این مسوول میانگین سنی بستری شدگان کرونایی بیمه شدگان سلامت استان را در بیمارستانها ۶۱ سال اعلام کرد و گفت: این میزان رده سنی در سطح کشور ۵۹ سال اعلام شده است و این متوسط سنی در استان های کشور نیز متغیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد بستری شدگان کووید-۱۹ تحت پوشش بیمه سلامت در استان بهبودی کسب کرده اند، اظهار داشت: مابقی نیز بستری شده یا به علت شدت درگیری با این ویروس جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان همچنین در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ضمن الگوبرداری از سازمان تامین اجتماعی به دلیل اینکه زیرساخت‌ها به طور کامل فراهم نشده، قصد دارد این موضوع را به صورت تدریجی اجرا کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌ها مقدمات لازم تا اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ فراهم شده و سپس دفاتر کاغذی به تدریج و تا شهریورماه سال آینده به طور کامل حذف می‌شوند.

به گفته شیویاری، شاید حذف دفترچه‌های درمانی در ابتدا سخت به نظر برسد اما علاوه بر صرفه‌جویی فراوان در این زمینه مردم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403