مانور ارگان های دریایی هرمزگان در آب های ساحلی بندرعباس پایان یافت


مانور ارگان های دریایی هرمزگان در آب های ساحلی بندرعباس پایان یافت

بندرعباس-ایرنا- مانور ارگان های دریایی هرمزگان با انجام موفق سناریوی نجات سرنشینان یک فروند شناور مسافری و یک فروند لندینگ کرافت در فاصله سه مایلی اسکله بندر شهید حقانی بندرعباس پایان یافت.

رییس اداره حفاظت و ایمنی دریایی هرمزگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا اظهار داشت: در برنامه طراحی شده، یک فروند شناور مسافری با ۱۲۰مسافر و یک لندینگ کرافت سوخت رسان در دریا تصادف کردند که منجر به آتش گرفتن لندینگ کرافت شد.

حسام تقی آبادی افزود: پس از اعلام حادثه شناورهای ناجی ۱۲ و ۱۵ به همراه نیروی دریایی سپاه و مرزبانی و شناورهای آتش‌نشان به منطقه اعزام شدند.

این مسوول ایمنی دریایی اضافه کرد: بر اساس سناریو، هفت سرنشین لندینگ کرافت مجروح شده و یک نفر نیز مفقود شده بود که مجروحان توسط شناورهای ناجی به آمبولانس و بیمارستان دریایی منتقل شدند.

وی با اشاره به حضور ۲فروند بالگرد و یک فروند پهپاد در این عملیات اظهار داشت: جستجوی فرد مفقود شده با بالگرد و پهپاد انجام و موقعیت به شناور ناجی اعلام شد.

تقی آبادی انتقال همزمان و امن سرنشینان شناور مسافری و عملیات اطفای حرق لندینگ کرافت را از دیگر بخش های این مانور دانست.

به گفته رییس اداره حفاظت و ایمنی دریایی هرمزگان همه مراحل طبق برنامه ریزی و طی یک ساعت انجام شد و مانور با موفقیت به اهداف تعیین شده دست یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس