نهالکاری در بخشی از آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان آغاز شد


نهالکاری در بخشی از آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان آغاز شد

سمنان - ایرنا – آغاز طرح مشارکتی بیابانزدایی 100 هکتاری در ضلع جنوبی آزادراه حرم تا حرم در محدوده گرمسار- قم با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) کلنگ‌زنی شد.

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز یکشنبه به ایرنا گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری امضا شده بین منابع طبیعی و آبخیزداری با شرکت زیرساخت آزاد راه حرم تا حرم، مقرر شده تا قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری طرح آزادراه حرم تا حرم بیابانزدایی در ۱۰۰ هکتار انجام دهد.

علی ترابی ابراز داشت: بیانبانزدایی در ۱۰۰ هکتار در ضلع جنوبی آزادراه حرم تا حرم در محدوده گرمسار- قم با صرف اعتبار ۶ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گونه‌های سازگار با منطقه گرمسار مانند تاغ، آتریپلکس، اسکمبیل و قره داغ در این ۱۰۰ هکتار به وسیله قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری طرح کاشته و مراحل آبیاری و مراقبت نیز توسط این قرارگاه انجام می‌شود.

ترابی تصریح کرد: طرح‌های بیابانزدایی در استان سمنان با اولویت مناطق در معرض فرسایش بادی و کانون‌های گرد و غبار اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه ۵۷ درصد وسعت استان سمنان مناطق بیابانی است، تصریح کرد: ۵۵۰ هزار هکتار از وسعت استان را کانون‌های فرسایش بادی تشکیل می‌دهد که هر سال خسارت بسیار زیادی به تأسیسات اقتصادی و منابع زیستی وارد می‌کند.

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تقویت پوشش گیاهی با نهال‌کاری و انجام مراقبت و آبیاری مهمترین راهکار مقابله با بیانزدایی است و انتظار می‌رود آحاد جامعه در این بخش مشارکت کنند.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها