هشت هزار هکتار جنگل کاری در گیلان انجام شد


هشت هزار هکتار جنگل کاری در گیلان انجام شد

رشت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در اجرای طرح صیانت از جنگل ها از اوایل سال 80 تاکنون، هشت هزار جنگل کاری در این استان انجام شده است.

میرحامد اختری روز یکشنبه در سومین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان "روز ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، فرهنگ و رسانه" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنان هم جنگل کاری در راستای طرح صیانت از جنگل ها در استان با قوت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اکنون در ۷۴۰ هکتار از اراضی، کاشت ۸۲۰ هزار اصله نهال در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این کار در قالب نهالکاری جدید یا پرکردن حفره ها انجام می شود.

اختری با اشاره به برگزاری برنامه های نمادین به مناسبت هفته منابع طبیعی در مناطق مختلف گیلان اضافه کرد: ۱۴ اسفندماه برنامه کاشت نهال در یکی از مدارس تازه افتتاح شده استان با حضور محسن حاج میزرایی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان گیلان انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه برنامه های این هفته روز گذشته استاندار گیلان از روند اجرای طرح زراعت چوب در منطقه خرفکل شفت بازدید کرد و کاشت یک اصله نهال نیز توسط وی انجام شد ضمن اینکه امروز نیز کاشت نهال در صدا و سیمای مرکز استان انجام گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: توزیع ۵۰۰ هزار اصله نهال رایگان نیز به مناسبت هفته منابع طبیعی در این استان آغاز شده است.

گیلان بالغ بر یک میلیون و ۴۷۱ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار حدود "۷۰ درصد" اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۴۴.۹ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست است؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته درختکاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !