167 اصله نهال به یاد شهدای آستارا کاشته شد


167 اصله نهال به یاد شهدای آستارا کاشته شد

آستارا - ایرنا - 167 اصله نهال به تعداد شهدای والامقام آستارا به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان، دوستداران طبیعت و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حاشیه تالاب استیل این شهرستان کاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرماندار آستارا روز یکشنبه در حاشیه آئین درختکاری گفت: درختکاری در دین اسلام سفارش شده است و پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) به این مهم اهتمام ویژه داشته اند و باید این سنت حسنه بیش از پیش ترویج یابد.

عباس صابر افزود: دوستداران طبیعت و سازمان های مردم نهاد در حفاظت از درختان تلاش کنند و کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در نقاط گردشگری آستارا نظیر تالاب استیل و منطقه حیران افزایش یابد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم گفت: نهال هایی که امروز کاشته شد از نوع ون و افرا بود و صیانت از درختان و جنگل ها مهم تر از کاشت آنهاست و ماموران منابع طبیعی با متخلفان و متعرضان به اراضی ملی این شهرستان و بخصوص در مناطق گردشگری مقابله می کنند.

محمد جعفر گل محمدی افزود: چرای بی رویه دام و بهره برداری های غیرمجاز از جنگل ها باعث فرسایش و رانش خاک شده است و این امر، خطر سیلاب را افزایش می دهد.

وی افزود: هر یک هکتار جنگل، سالانه ۲ و نیم تن اکسیژن تولید می کند و با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی، برای محافظت جنگل ها و مراتع باید همکاری عمومی صورت گیرد.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می‌دهد و تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، نخستین ایستگاه پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هفته منابع طبیعی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و اراضی جلگه ای و جنگلی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403