هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد


هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشکلاتی در تامین شکر و روغن وجود داشت که مرتفع شده‌ است، گفت: هم‌اینک هیچ مشکلی در خصوص تامین کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا داود شهرکی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون در سیستان وبلوچستان ۶ هزار و ۷۰۰ تن برنج تنظیم بازار توزیع شده است.

وی افزود: در بخش صنعت در سالجاری افتتاح ۲۱ طرح و واحد صنعتی باسرمایه‌گذاری ۶۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۹۷ نفر، احیای ۴۵ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۳۴۰ نفر، برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در مرکز کشور(هشت مورد دستورکار ) و تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه معدن در سالجاری تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجام مقدمات تنظیم تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی، اکتشافات معدنی کشور،سازمان صمت استان و شرکت ذوب آهن اصفهان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان صمت استان و شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و شستا، طرح تکمیل داده های پایه(نقشه های زمین شناسی)، طرح تکمیل داده های پایه (ژئوفیزیک هوایی) با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، طرح شناسایی و پی جویی (پهنه های اکتشافی) با اعتبار ۱۶.۲ میلیارد تومان، طرح اکتشافی(عمومی- تفضیلی) با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان، انجام طرح بازرسی و ارزیابی وضعیت ایمنی معادن( ۵۰ معدن)، احیای ۱۷ واحدهای معدنی کوچک مقیاس با اشتغال ۲۶۵ نفر و مزایده ۱۳۵ محدوده معدنی راکد امسال توسط این سازمان انجام شده است.
وی تصریح کرد: در بخش تجارت این سازمان تفاهم‌نامه کمیته مشترک تجارت مرزی بین سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان، نشست مشترک تجارت مرزی با ولایت نیمروز افغانستان، جلسه کارگروه ماده ۱۲ قانون ساماندهی مبادلات مرزی، راه اندازی ۲ کشتارگاه مرغ در زاهدان و ایرانشهر با تولید روزانه سه تا هفت تن در هر کشتارگاه، جذب و توزیع تخم مرغ به میزان پنج تن در شهرستان‌های استان، تامین میوه شب عید، برگزاری تعداد ۲۳ انتخابات اتحادیه‌های صنفی و اتاق های اصناف در این استان انجام شده است.

شهرکی ادامه داد: در حوزه آرد و نان از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰۰ تن سهمیه به نانوایی های استان اضافه و ساعت کار نانوایی ها اصلاح شد تا نظارت و اصلاح شیوه‌ها به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل در سیستان و بلوچستان بیشترین توزیع در حوزه گاز را داشتیم و به جز یک مقطع در این حوزه مشکلی نداشتیم خاطرنشان کرد:از ابتدای سالجاری تا کنون ۶۳ پرونده در این حوزه به تعزیرات ارسال شد که انتظار داریم با متخلفان برخورد شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سامانه ۱۲۴ با هدف بازرسی هدفمند واحدهای صنفی متخلف را شناسایی می‌کند که امید داریم با جذب سهمیه و کالا اوضاع خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مرغ؛ سیستان وبلوچستان توانایی تولید ۳۰ درصد مرغ مصرفی استان را دارد که تامین آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است افزود: این کالا در شرایط معقول از طریق استان‌های مهم و همجوار تامین می‌شد که با شیوع آنفولانزا مرغی، مرغداری‌ها در خارج از استان تعطیل شد.

شهرکی ادامه داد: در ارتباط با معدن طلای خاش ارزیابی‌های زیست محیطی انجام شده و بعد از تایید و جانمایی کار ساخت کارخانه آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: صادرات از سیستان و بلوچستان امسال ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده که محصولات صادراتی شامل سیمان، کاشی، صنایع فلزی و کشاورزی است همچنین عمدتا دام و میوه‌های گرمسیری و ادویه وارد این استان می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: در استان ۷۵۰ تن میوه شامل ۳۰۰ تن سیب و ۴۵۰ تن پرتقال به منظور تامین و تنظیم بازار ایام عید جذب شده و در حال ورود به استان است.
محمد رفیع سلطانزاده تصریح کرد: پیش بینی شده که میوه شب عید از روزهای پایانی اسفند ماه در شبکه توزیع شود.

وی ادامه داد: به منظور دسترسی راحت تر مردم برای تامین میوه بیش از ۲۰ نقطه عرضه در زاهدان پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس