جدیدترین آمار کرونا در ایران/درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا


سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 8010 مورد جدید کووید-19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش سایت طلا،مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۱۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری افزود: سه هزار و ۷۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون ۱۱ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جدیدترین آمار کرونا در ایران/درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا

درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر تزریق پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا در روند بهبودی سایر مبتلایان به این بیماری، از بهبودیافتگان کووید۱۹ خواست تا نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا یک روش درمانی برای درمان مبتلایان این بیماری است و جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ با بالاترین سطح آنتی بادی در مراحل اولیه بیماری یعنی سه روز اول، می‌تواند نتایج ثمربخشی در کاهش پیشرفت بیماری در میان مبتلایان داشته باشد.

وی افزود: آمار اهداکنندگان پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونا در کشور حدود ۲ درصد است که این عدد در مقایسه با آمار مبتلایان به این بیماری کمتر از حد انتظار است. درخواست ما از بهبودیافتگان کرونا این است که به شکرانه بازیابی سلامتی خود در دو ماه ابتدایی پس از بهبود بیماری، با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسمای خون خود و شرکت در این عمل ایثارگرانه اقدام کنند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

پیام های واتس آپ را یواشکی بدون آن که تیک آبی بخورد بخوانید | 475.2 هزار 10 ترفند مخفی در آشپزی که فقط سرآشپزهای حرفه ای میدانند ! | 73.4 هزار ۶ بازیکن استقلال از لیست فرهاد مجیدی خط خوردند | 122.7 هزار رنگ موی مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا به شما شخصیتتان را بگوییم | 242.9 هزار این تست روانشناسی به شما نشان می دهد که خیال پرداز هستید یا واقع بین؟ | 85.8 هزار سقوط قیمت طلا از آغاز هفته، آیا طلا به قیمت های گذشته بازخواهد گشت؟ | 52.7 هزار شرایط پیش‌فروش یکساله و فروش فوق‌العاده 3 محصول ایران خودرو+جدول | 174.3 هزار تکلیف سفرهای نوروزی 1400 مشخص شد | 67.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟