آموزش فنی‌وحرفه‌ای روستاییان با وجود کرونا ادامه یافت


آموزش فنی‌وحرفه‌ای روستاییان با وجود کرونا ادامه یافت

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: مهارت آموزی به روستاییان با وجود کرونا ادامه داشت و طی سال جاری 171 هزار و 774 نفر ساعت آموزش به آنان ارائه شده‌است.

به گزارش ایرنا، از اعلام روز یکشنبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، پوراندخت نیرومند در دیدار با مدیران استانداری حوزه روستایی با تاکید به نیاز آموزشی روستاییان در شرایط کنونی اقتصادی کشور و ظرفیت های موجود آموزشی در این اداره کل اظهار داشت: یکی از دغدغه های فکری ما آموزش روستائیان است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که استانداری، معاونت توسعه روستایی و حتی شهرداری ها و دیگر ارگان‌ها می توانند در این مسیر ارائه دهند، ما با وجود ۲۴۳ مربی متخصص در سطح استان می توانیم آنها را در امر آموزش فنی و حرفه ای در روستاها بصورت حضوری و یا مجازی، همراهی کنیم.

سید حبیب موسوی مدیر کل آموزش روستایی استانداری تهران نیز در این دیدار گفت: یکی از برنامه های استانداری نیز توسعه روستاها از طریق آموزش است که با ظرفیت و توانایی که آموزش فنی و حرفه ای دارد می توان این هدف را به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: ضمن شناسایی نیاز بازار کار و آموزشی باید به هویت روستا و نیازهای آموزشی آنها نیز توجه داشت و آموزش‌ها برای هر روستا با توجه به اقلیم، صلاحیت حرفه ای و نیاز بازار آنها باشد.

موسوی تاکید کرد: آموزش هایی که توسط مراکز آموزشی برای روستاییان برگزار می شود باید آمارگیری و سنجش شود که این امر از طریق فرمانداری ها، بخشداری و دهیاری امکان پذیر است.

فهم الدین آفتابی مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در ادامه این نشست گفت: یکی از سیاست های مهم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آموزش است که می توان آموزش ها را در مساجد در سامانه ای که در اختیار کل کشور است و به صورت تک تک در روستاها یا یک روستای پایلوت انجام داد و در نهایت منجر به کار آفرینی شود که این امر کانون های فرهنگی و هنری مساجد را هم به اهداف آموزشی خود می‌رساند.

در پایان این جلسه کارشناسان نهاد ریاست جمهوری نیزآمادگی خودرا جهت هر گونه کمک به امر آموزش مخصوصا روستائیان اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟