جامعه امروزی نیاز به هنر مقدس دارد


جامعه امروزی نیاز به هنر مقدس دارد

اردبیل - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به هنر مقدس نیاز دارد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان اردبیل با اشاره به موضوع هنر مقدس اظهارکرد: هنر وقتی مقدس تلقی می‌شود که صورت آن هنر نیز دارای صورت و فرم مقدس باشد.

وی با بیان اینکه هنر مقدس مبتنی بر دانش و شناخت صورت هنر است، افزود: ما معتقد به خدا هستیم و نمی‌توانیم با تکیه بر نشانه‌شناسی هنر را رشد دهیم، بلکه هنری مقدس و قابل رشد است که مبتنی بر رموز باشد.

نوروزی با بیان اینکه یکی از رموزی که در هنر مقدس از آن استفاده می‌شود، رمز نقطه و دایره است، ادامه داد: هنرمند باید به اندازه کاری که انجام می‌دهد رموز را بیاموزد و در کارهای هنری خود لحاظ کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: یکی از شرایط بنیادین خوشبختی انسان دانستن این معنا است که هر چه انجام می‌دهیم معنایی ابدی و جاوید دارد.

دکتر عزیز حبیبی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های هنری اثرات بسیار ماندگاری دارند که بسیاری از فعالیت‌های روزمره آن اثربخشی را ندارند، گفت: در بحث هنر اطلاعاتی که یک تصویر منتقل می‌کند، هزاران برابر موثرتر از اثرات یک جمله است.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندانه و عالمانه در فضای مجازی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد، اظهارکرد: برغم تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه، در سال جاری حدود یک هزار و ۲۰۰ برنامه به صورت مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حبیبی با بیان اینکه مکتب ما با مکتب شهادت عجین شده است، گفت: حضرت زینب بزرگترین کار هنری عالم را انجام داد و با بیانات هنرمندانه، ماهرانه و عالمانه حقانیت کربلا را معرفی کرد.

او افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی امسال به عنوان یکی از پایگاه‌های نمونه کشوری انتخاب شد.

در ادامه از منتخبان پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان اردبیل در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...