68 نفر از دانه درشت‌های قاچاق دستگیر شدند


68 نفر از دانه درشت‌های قاچاق دستگیر شدند

فرماندهی مرزبانی کردستان با اشاره به تلاش جدی مرزبانی کردستان در شناسایی قاچاق سازمان یافته اعلام کرد که 68 نفر از سرکردگان قاچاق مشروبات الکلی و دانه درشت‌های قاچاق با اشراف اطلاعاتی در چنگال قانون اسیر شدند.

علیرضا مرزبانی صبح امروز یکشنبه (۱۸ اسفند ماه) در نشستی خبری که در محل ستاد فرماندهی مرزبانی کردستان برگزار شد اظهار کرد که لبه اصلی امنیت در همه کشورها مرز بوده و این موجب حساسیت مرز شده است.
وی با بیان اینکه مرزهای کردستان با توجه به شرایط خاص از اهمیت بیشتری برخوردار است افزود: تهدیدات استکبار جهانی همکاری و همراهی نیروهای مسلح و مردم در برقراری امنیت مرز را برهم نزده است.
فرماندهی مرزبانی کردستان تصریح کرد که هدف ما پایش مرز با وسایل الکترونیک بوده و در یک سال گذشته این مهم پیگیری شده و جز استان‌هایی هستیم که از لحاظ استفاده از فناوری‌ها در وضعیت خوبی قرار داریم.
وی عنوان کرد که اولین مرحله از تجهیزات تولیدات بومی به پاسگاه‌های مرزی تحویل داده می‌شود که این نشان می‌دهد تکنولوژی ما حتی از کشورهای مطرح دنیا نیز پیشرفته‌تر است.
مرزبانی با بیان اینکه کردستان در استفاده فناوریهای پایش مرز به صورت پایلوت انتخاب شده است، ادامه داد که بعضی از نقاط مرزی و پایانه‌ها به وسیله مرکز مانیتورینگ، پایش می‌شود و در سال آینده اولویت ما توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیاست.
وی خاطرنشان کرد که اعتقاد ما این بوده که امنیت پایدار بدون توجه به مرزنشینان محقق نمی‌شود که در این راستا با مساعدت‌ نیرو انتظامی شاهد فعالیت بازارچه‌های مرزی در شهرهای گوناگون استان هستیم.
فرماندهی مرزبانی کردستان گفت: خوشایند سازی محیط کاری برای پرسنل خدوم مرزبانی باتوجه به شرایط سخت پایش مرزها انجام شده که این کار در سال آینده با توجه ویژه‌ای ادامه می‌یابد.
وی اظهار کرد که اساس تامین امنیت، مردم است و امنیت کنونی با توجه به توطئه‌های استکبار را مدیون حافظان مرز و مرزنشینان هستیم.
مرزبانی افزود که مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از وظایف مهم مرزبانی در سراسر کشور است و با جرایم قاچاق سازمان یافته که در کردستان افزایش یافته بود مبارزه جدی شده است.
وی با بیان اینکه فضا بر قاچاق سازمان یافته تنگتر می‌شود، تصریح کرد که تعداد قابل توجهی از این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند و پرونده آن‌ها مفتوح است.
فرماندهی مرزبانی کردستان عنوان کرد که از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۱۴۰ میلیارد تومان کشفیات قاچاق به حساب خزانه دولت واریز شده است.
وی ادامه داد که قاچاق احشام در مرزهای کشور یک‌ کار سازمان یافته به جهت فشار بر سفره مردم بوده که بخشی از این توطئه در خارج از کشور انجام می‌شد.
مرزبانی خاطرنشان کرد که ۱۹ هزار راس احشام سبک و سنگین در حریم مرز کشف شد و از لحاظ کشفیات احشام در جایگاه دوم کشور قرار داریم‌.
وی گفت: یکی از موضوعات که دشمن بر آن تاکید بسیاری دارد، تغییر سبک زندگی مردم با کالاهای ممنوعه است که خوشبختانه در کشفیات این کالاها موفقیت قابل توجهی داشته‌ایم.
فرماندهی مرزبانی کردستان اظهار کرد که اجازه ندادیم سلاح و مهمات وارد کشور شود و امکان انتقال سلاح در استان کردستان وجود ندارد.
وی افزود که در سالجاری ۷۳ هزار و ۵۵۰ دلار و ۳۲ میلیون دینار عراقی در پایانه‌های مرزی توسط نیروهای هوشیار مرزبانی کشف شده‌ است.
مرزبانی با بیان اینکه ۹۸ درصد از سوخت قاچاق در پایانه مرزی باشماق کشف شده، تصریح کرد که بیش از ۲ میلیون ۷۳۰ هزار قلم دارو و ۴۴۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در سالجاری کشف شد.
وی عنوان کرد که ۶۸ نفر از سرکردگان قاچاق مشروبات الکلی و دانه درشت‌های قاچاق با اشراف اطلاعاتی در چنگال قانون اسیر شدند.
فرماندهی مرزبانی کردستان ادامه داد که بیش از ۲ هزار پرونده در حوزه قاچاق در سالجاری تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد که کشفیات کالاهای قاچاق ۱۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مرزبانی با اشاره به اینکه اولویت ما در سال آینده تامین امنیت مرز و مبارزه جدی تر با قاچاق کالا است گفت: استقرار یگان‌های تکاور در ‌کنار پاسگاه‌های مرزی یکی از کارهای مناسبی است که در سال آینده نیز پیگیری می‌شود.
وی اظهار کرد که کولبری از لحاظ قانونی جایگاهی ندارد و کلمه مناسبی برای خطاب قرار دادن مردم مرزنشین نیست.
فرماندهی مرزبانی کردستان افزود که بازگشایی بازارچه‌ها از سوی مرزبانی برای بهبودی معیشت مرزنشینان پیگیری شد و خوشبختانه اکنون بازارچه‌های گوناگونی در نواحی مرزی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد که در دو ماه گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مبادلات مرزی در بازارچه‌های مرزی صورت گرفته که این نشانگر تسهیلگری نیروهای مرزبانی است.
مرزبانی عنوان کرد که باید یک ساز و کار جدیدتری برای بهره‌مندی بیشتر مرزنشینان از مزایای مرز درنظر گرفته شود.
وی ادامه داد که ۹۰ درصد افرادی که در مرز آسیب دیده‌اند حامل کالای ممنوعه بوده‌اند که باید توجه داشت که در کشور مسلمانی همچون ایران استفاده از این کالاها حرام است.
فرماندهی مرزبانی کردستان در پایان یادآور شد که در سال ۹۹ میزان تلفات کولبران کاهش یافته که این نشان از اهمیت مرزبانی به این موضوع است.

درپایان این نشست یگان‌های موتوری جدید ساخت داخل، به تازگی و برای اولین بار در کشور، تحویل نیروهای مرزبانی کردستان شد.

68 نفر از دانه درشت‌های قاچاق دستگیر شدند

68 نفر از دانه درشت‌های قاچاق دستگیر شدند


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا