هوای خوزستان اواخر هفته بارانی می‌شود


هوای خوزستان اواخر هفته بارانی می‌شود

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح زرد به دلیل پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به استان گفت: هوای خوزستان اواخر هفته جاری با فعالیت این سامانه بارانی می‌شود.

محمد سبزه‌زاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی از اواسط روز پنجشنبه ۲۱ اسفند به خوزستان وارد می‌شود که با رگبار باران و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای، احتمال ریزش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات همراه است.
وی مدت زمان ماندگاری این سامانه بارشی را تا اوایل روز شنبه۲۳ اسفند پیش بینی کرد و گفت: بیشتر بارش‌ها در شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان خواهد بود و در دیگر مناطق به‌صورت نقطه‌ای و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان ناشی از فعالیت این سامانه ادامه داد: باید تمهیدات لازم برای کاهش خسارت احتمالی ناشی از رعد و برق و تگرگ، وزش باد و صاعقه در خوزستان به کار گرفته شود.
سبزه زاری با پیش بینی افزایش ارتفاع موج تا اوایل روز یکشنبه ۲۲ اسفند گفت:در این مدت آب‌های شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: تا روز چهارشنبه هفته جاری پدیده غالب در استان مه رقیق یا غبار صبحگاهی و وزش باد متوسط در برخی ساعات خواهد بود.
وی گفت:از اواسط وقت روز دوشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری نیز احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات خوزستان وجود دارد و تا روز پنجشنبه روند افزایش ۲ تا پنج درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: روز یکشنبه هفته جاری ، آب‌های شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان مواج و متلاطم خواهد بود.

در شبانه روز گذشته آبادان با ۲۴.۸ و ایذه با ۱.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در خوزستان داشتند.
حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۴.۱ و حداقل ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر