شناسایی 9 نفر مبتلا به کرونا در پایانه مسافری غرب اهواز


شناسایی 9 نفر مبتلا به کرونا در پایانه مسافری غرب اهواز

اهواز - ایرنا - معاون اجرایی مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به الزام ارایه پاسخ تست کرونا از سوی مسافران در پایانه سیاحتی غرب اهواز گفت: نتیجه تست 9 مسافر در پنج روز گذشته در این پایانه مثبت بود که از ادامه سفر آنها ممانعت به عمل آمد.

علیرضا ملکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به الزام ارایه تست کرونا از تمام مسافران در پایانه‌های خوزستان بیان کرد: پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الزام انجام تست کرونا برای مسافران، کارشناسان بهداشت غرب در پایانه سیاحتی غرب اهواز مستقر شده که روند نمونه‌گیری از همه مسافران برای دریافت پاسخ این آزمایش درحال انجام است.

وی افزود: از دوشنبه هفته گذشته تیم‌های تست کرونا «رپید» مستقر در این پایانه ، روزانه از حدود ۸۹۰ نفر از مسافران نمونه گیری کرده که در صورت مثبت بودن تست، اجازه سفر داده نمی‌شود. معاون اجرایی مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد:تیم مستقر در پایانه در ۲ نوبت صبح و عصر کار نمونه گیری و آزمایش را در محل پایانه انجام می‌دهد که مسافران می‌توانند با مراجعه به پایانه ها هنگام دریافت بلیت همزمان به صورت رایگان تست کرونا را انجام داده و پس از حدود نیم ساعت پاسخ آن را دریافت کنند.

ملکی گفت:تست سریع کرونا «رپید» مورد مناسبی برای شناسایی و تشخیص مبتلایان به کرونا، و روش مناسبی برای تشخیص مسافران بیمار و سالم است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی در اتوبوس‌های مسافری برون استانی ادامه داد: نظارت بر حضور مسافر در اتوبوس‌های مسافری ، برای کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامتی مسافران به خوبی در این پایانه انجام می‌شود.

شناسایی 9 نفر مبتلا به کرونا در پایانه مسافری غرب اهواز

شناسایی چهار نفر مبتلا به کرونا در یک روز

رییس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری اهواز و حومه نیز با بیان اینکه روزانه حدود یک هزار نفر مسافر از این پایانه به سایر استان‌ها سفر می‌کنند گفت:روز گذشته حدود ۸۰۰ تست سریع کرونا «رپید» در این پایانه انجام شد که تعداد چهار نفر مثبت شناسایی شدند.

جعفر حردانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۲پایانه مسافری شرق و غرب اهواز روزانه حدود ۲هزارو ۵۰۰ مسافر به مقصدهای درون و برون استانی سفر می‌کنند ، ادامه داد: مسافران ابتدا بلیت مقصد سفر خود را تهیه کرده و از شرکت صادر شده فرم تایید بهداشت برای ارایه به عوامل مستقر در پایانه دریافت می‌کنند ، تا نمونه گیری و دریافت پاسخ تست کرونا سریع «رپید» را انجام دهند.

وی گفت: در صورت مثبت بودن پاسخ تست سریع کرونا«رپید» به مسافر اعلام و از حضور در محل پایانه و ادامه سفر ممانعت به عمل می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: مسافر هنگام سوار شدن به اتوبوس باید پاسخ تست منفی خود را به راننده و نماینده شرکت ارایه دهد.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری اهواز و حومه با اشاره به تعداد نصف ظرفیت صندلی‌های خالی اتوبوس، افزود: هنگام سوار شدن در اتوبوس‌ها تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می شود و در نهایت با نظارت مسوول بهداشت و نماینده شرکت اتوبوسرانی مجور تردد صادر می‌شود.

حردانی ادامه داد: پک‌های بهداشتی بین مسافران توزیع می‌شود تا در طول سفر نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند؛ همچنین در طول سفر هیچگونه پذیرایی انجام نمی‌شود و اتوبوس بین راه فقط برای اقامه نماز توقف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ شرکت مسافری حمل و نقل در خوزستان فعال هستند ، افزود: تمامی کارکنان شرکت‌های مسافری مستقر در پایانه هر چهار روز یک بار تست کرونا سریع «رپید» را انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا بر اساس مصوبه ستاد مدیریت کرونای خوزستان انجام تست کرونا برای تمامی مسافران در پایانه های استان در فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافری استان اجباری شد و از مسافران پیش از سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی برون شهری تست کرونا گرفته می شود.
مسافران بدون ارایه نتیجه منفی تست کرونا، اجازه سوار شدن به هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری را ندارند و در صورت تخلف با افراد برخورد قانونی می‌شود.

۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها