منابع طبیعی 50 میلیارد ریال در روستای طیانه کامیاران سرمایه گذاری کرد


منابع طبیعی 50 میلیارد ریال در روستای طیانه کامیاران سرمایه گذاری کرد

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی کامیاران گفت: این اداره کل در قالب طرحی جهادی از سال 1392 تاکنون 50 میلیارد ریال در روستای طیانه برای تحقق مهاجرت معکوس سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ایرنا، وریا رحیمی روز یکشنبه در بازدید شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از نتایج اثر بخش اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در روستای متروکه طیانه این شهرستان اظهار داشت: این اداره کل در قالب اقدامات زیرساختی اساسی در این روستا فعالیت‌های جهادی خود برای مهاجرت معکوس را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: تا کنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در طرح های مختلف از جمله احداث سدهای رسوب گیر، بذرپاشی و کپه کاری مراتع با بذور محلی و اقتصادی، احداث آبشخورهای بهداشتی و رفع تداخل اراضی ملی و زراعی را انجام داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران یادآور شد: همچنین با اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جابجایی و احداث منازل مسکونی استاندارد حدود ۱۷ هزار مترمربع از اراضی ملی حریم روستا به این بنیاد تحویل داده شده است.

وی افزود: هم اکنون در راستای ارایه خدمات زیر ساختی از سوی دستگاه‌هایی مانند شرکت گاز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت برق با محوریت منابع طبیعی حدود ۱۰ خانواده این روستا به آبادی بازگشته اند.

روستای طیانه در ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان کامیاران واقع شده و بروز سیلاب‌های سرشاخه رودخانه کرخه مهمترین عامل مهاجرت ساکنان این روستا به شهر در دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی بود.

شهرستان کامیاران با ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت، ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد و ۱۳۲ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد که شامل ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۹۶ هزار هکتار مرتع است.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)