50درصد زمین‌های مستعد زنجان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری است


50درصد زمین‌های مستعد زنجان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با بیان اینکه این استان در توسعه سامانه های نوین آبیاری عملکرد موفقی دارد، گفت: تا کنون 50 درصد از زمین‌های مستعد این استان مجهز به این سامانه ها شده است.

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان در خرمدره که با حضور پرویز فتاح، رییس این بنیاد برگزار شد، افزود: در اجرای این طرح ها معنای کشاورزی های‌تک را لمس می کنیم.

وی دامه داد: یکی از طرح های کشاورزی و باغداری که امروز در استان افتتاح شد، علاوه بر اینکه برای استان هم در فرصت اشتغال و هم در آورده و بهره وری تاثیر خواهد داشت، بلکه در آموزش کشاروزان و رفتن به سوی کشاورزی مدرن نیز تاثیر بسزایی می گذارد.

حقیقی با بیان اینکه افتتاح بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در شهرستان خرمدره بر شایستگی استان زنجان می افزاید، گفت: این استان دارای مزیت های بالایی در حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه زنجان در موضوع کاداستر اراضی مقام اول را در کشور دارد، افزود: رفع تداخلات ارضی موضوع هزینه بَری بود و ما در استان با اجرای موفق کاداستر، اولین سند حد نگاری شده بعد از انقلاب را تقدیم کشاورزان کردیم.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد زیتون کشور در زنجان تولید می شود، افزود: امروز با پی گیری های انجام شده روش های نوین روغن کشی و کشت زیتون در مرکز تحقیقاتی استان عملیاتی شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در پرورش دام سبک چند قلو زایی حرکت های جدی در این استان انجام شده است، گفت: ۲۷ استان کشور از این امکان ایجاد شده در زنجان استفاده می کنند.

حقیقی با بیان اینکه بزرگترین طرح پرورش دام سبک کشور با ظرفیت ۶۰ هزار رأس، در این استان درحال اجرا است، گفت: تا ۲ ماه آینده اولین فاز این طرح با ظرفیت پرورش ۲۰ هزار رأس دام به بهره برداری می رسد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های افتاح شده در دهه فجر امسال در استان اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال ۹ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومن طرح افتتاح و بهره برداری شد که تنها ۹ درصد آن کلنگ زنی بود.
حقیقی همچنین گفت: زنجان امروز یکی از استان های بسیار موفق در پیشگیری و کنترل کرونا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم در سخنانی به موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: مشاهده این کارهای بزرگ که با بهره گیری از ظرفیت ها و استعدادها در گوشه و کنار کشور به ویژه از سوی بنیاد مستضعفان اجرا می شود، هر بیننده و شنونده ای را خوشحال می کند.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: امام (ه) با رویکرد فرهنگی خود در مبارزات و به ثمر رساندن انقلاب، استعدادهای ملت ایران را شکوفا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط