شهردار سمنان: توافق اولیه انتقال ساختمان اداره کل زندان‌ها انجام شد


شهردار سمنان: توافق اولیه انتقال ساختمان اداره کل زندان‌ها انجام شد

سمنان- ایرنا- شهردار سمنان گفت: توافق اولیه در خصوص ساختمان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان حاصل شد و در صورت تایید نهایی در یک یا 2 روز این جابه‌جایی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد ناظم‌رضوی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری گفت: ۲ روز پیش از سفر رئیس قوه قضاییه به استان سمنان، طی نشستی در شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با تحویل کاروانسرای شاه عباسی با اداره کل زندان‌ها امضا شد.

وی افزود: از همان ابتدا با هماهنگی کارشناسان مرمت آثار تاریخی عملیات بازسازی با حذف الحاقات آغاز شد.

شهردار سمنان گفت: در نشستی با رئیس دادگستری کل استان سمنان نیز توافقاتی در خصوص انتقال ساختمان دادگاه انقلاب مرکز استان انجام شد.

ناظم‌رضوی با بیان اینکه مساحت زمین و محوطه کاروانسرا ۸ هزار مترمربع است گفت: ۷۰ درصد از ساختمان دادگاه انقلاب و ۵۰ درصد از ساختمان اداره کل زندان‌ها در طرح تعریض خیابان قرار دارد و باقی زمین نیز به محدوده پیرامون کاروانسرا می پیوندد.

وی افزود: طرح مرمت کاروانسرا با کمک مشاوران خبره میراث فرهنگی آماده شد و با تخلیه و تحویل ساختمان اداره کل زندان‌ها و دادگاه انقلاب آغاز می‌شود.

شهردار سمنان گفت: امید است بابرداشته شدن دیوارهای زندان، وعده‌ای که در خصوص بازدید از این طرح در نوروز به مردم داده شد محقق شود.

به گزارش ایرنا، کاروانسرای شاه عباسی سمنان یکی از املاک سازمان زندان های کشور بود که تا چند ماه پیش به عنوان زندان سمنان استفاده می شد. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده است و با دستور رئیس قوه قضاییه این کاروانسرای تاریخی به عنوان مکانی فرهنگی برای بهره مندی مردم سمنان به شهرداری تحویل شد.

کاروانسرای تاریخی سمنان در مرکز شهر قرار دارد و این کاروانسرا به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان احداث شد و دارای ۴۰۰ سال قدمت است که در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی