آمار فروش جهانی ولوو در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۹ درصد افزایش یافته است. اگرچه فروش این شرکت سوئدی در اکثر بازارها بهبود یافته اما یکی از دلایل اصلی آن استقبال چینیها از محصولات ولوو بوده است.
فروش ولوو در چین در ماه فوریه ۷۳۷ درصد افزایش یافته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که دلیل اصلی این افزایش به فروش ضعیف سال پیش مربوط میشود. اگرچه هنوز باقی بازارها بهصورت کامل از حالت قرنطینه درنیامدهاند اما چین قبلاً تا حد زیادی چالشهای مربوط به همهگیری کرونا را پشت سر گذاشته است.
در دو ماه ابتدایی امسال ولوو حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رسانده و آمار فروش جهانی آن نیز بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو بوده است.
فروش ولوو در اروپا حدود ۵ درصد بیشتر شده درحالیکه فروش ۱۷ هزار دستگاهی سوئدیها در آمریکا نشان دهنده افزایش ۲۵ درصدی نسبت به دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میباشد.
خبر خوب برای سبد محصولات آتی ولوو این است که خانوادهی مدلهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی ریشارژ بیش از یکچهارم فروش جهانی این شرکت در ماه فوریه را تشکیل دادهاند. مدلهای ریشارژ در اروپا حدود نیمی از فروش ولوو را از آنِ خود کردهاند.
پرفروشترین خودروی ماه فوریه ولوو XC40 بوده است. فروش این خودرو نسبت به سال پیش افزایش بیش از ۵۰ درصدی داشته و XC40 بیش از ۳۰ درصد کل فروش ولوو را به خود اختصاص داده است. XC60 نیز دومین محصول پرفروش ولوو بوده و ۲۸ درصد از سهم فروش این برند را مال خود کرده است.
ولوو به دنبال افزایش موفقیت XC40 بوده و اخیراً مدل C40 ریشارژ را به عنوان کراس اووری کوپه معرفی کرده است. این خودرو اولین محصول فقط الکتریکی ولوو بوده و انتظار میرود از فصل پاییز روانه بازار شود.