تدابیر مناسب برای پایدارسازی سکونت‌گاه‌های روستایی اتخاذ شود


تدابیر مناسب برای پایدارسازی سکونت‌گاه‌های روستایی اتخاذ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خواستار اتخاذ تدابیر مناسب و همکاری دستگاه‌های مسئول برای پایدارسازی سکونت‌گاه‌های روستایی شد.

جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، با اشاره به اهمیت پایدارسازی سکونت‌گاه‌های روستایی، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی در ارتباط با توسعه زیرساخت‌های خدماتی در روستاها انجام شده که باعث افزایش انگیزه روستاییان به سکونت در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها شده است.

وی اظهار کرد: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی از جمله طرح‌هایی است که اجرای آن نیازمند نگرش جامع، برنامه ریزی کاربردی و توسعه‌محور و همکاری و هم ‌افزایی کامل دستگاه‌های مسئول است.

وی با بیان این‌که هر برنامه توسعه‌ای، بهتر از بی ‌برنامگی است، گفت: اجرای برنامه‌ریزی‌ها باید در قالب یک برنامه زمان‌بندی مشخص و هماهنگ پیش رفته و نیازی از جامعه را مرتفع سازد وگرنه تاثیر مطلوب را به همراه نخواهد داشت.

رحمتی تصریح کرد: استقرار و مکان‌یابی پروژه‌های روستایی نیز باید به شکلی باشد که به تعداد بیشتری از مردم، خدمات‌ رسانی کرده و پاسخگوی نیاز چندین روستا باشد.

وی هم‌چنین بر لزوم توجه به توسعه اشتغال‌زایی در روستاهای استان با توجه به ظرفیت و مزیت نسبی هر روستا شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، توجه به تبعات اجتماعی اجرای پروژه‌های روستایی، ترویج گردشگری روستایی، توسعه اجرای پروژه‌های منطقه‌ای، تشویق مردم و بخش خصوصی به مشارکت در ایجاد زیرساخت‌های روستایی از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر