تعریف مرکز آمار از نرخ بیکاری قابل نقد است


تعریف مرکز آمار از نرخ بیکاری قابل نقد است

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه تعریف مرکز آمار از نرخ بیکاری قابل نقد است، گفت: باید بین اشتغال پایدار، دائمی و اشتغال موقت و انتزاعی تفاوت قائل باشیم.

دکتر «محمد نوذری» در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: با وجود تلاش‌های زیاد در بحث اشتغال و رفع معضل بیکاری و کاهش معنادار نرخ بیکاری به روایت مرکز آمار ایران اما نقد و نظرها در این خصوص زیاد است و باید موضوع به صورت منطقی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعریفی که مرکز آمار از نرخ بیکاری دارد قابل نقد است چراکه برای یک ساعت کار نمی توان کسی را صاحب شغل عنوان کرد، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در استان در مقوله ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تلاش‌های فراوانی انجام شده اما باید در زمینه نقدهای صورت گرفته در مورد بیکاری نیز پذیرای دغدغه دلسوزان استان باشیم و در این زمینه واقع نگر باشیم.

سرپرست استانداری ایلام با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری با واقعیت‌های امروز جامعه تفاوت دارد، تصریح کرد:امروز بیشترین دغدغه و مطالبه جوانان تحصیلکرده و ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بیکاری است.

نوذری گفت: هرچند نرخ بیکاری از بالای ۱۷ درصد در سال ۹۱ به ۵ یک دهم درصد در سه ماهه زمستان امسال رسیده است اما نباید این موضوع ما را از واقعیت بیکاری جوانان غافل کند بلکه باید نگاه واقع بینانه‌ای به بحث اشتغال و بیکاری داشته باشیم و بین اشتغال پایدار، دائمی و اشتغال موقت و انتزاعی تفاوت قائل باشیم.

وی با تاکید بر این که نگاه جوانان به بحث اشتغال نیز باید تغییر کند و تنها به کار دولتی به عنوان شغل نگاه نکنند، تصریح کرد: نیروی جوان مهمترین ظرفیت توسعه در هر کشوری است و باید در حوزه‌های مختلف از این نیروی پرتوان و پیش برنده استفاده شود.

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه یکی از راه‌های رفع معضل بیکاری جوانان توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: با تکیه بر اصل ۴۴ قانون اساسی در موضوع خصوصی سازی می توان راه را برای خلاقیت و ورود جوانان به بازارکار باز کرد.

نوذری درمان درد بیکاری را میدان دادن به جوانان تحصیل کرده دانست و گفت: در جامعه ای که به جوانان بها داده می شود آن جامعه پر نشاط پرتحرک و پویا است، چراکه جوان خالق ایده فکر و کار تازه است و بیکار شدن این نیروی خلاق و تحولگرا باعث رکود و بی تحرکی در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ایلام در ابعاد ملی قابل طرح است، تاکید کرد: باید از این ظرفیت های گسترده در جهت توسعه و اشتغال استان به نحو مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...