قصه‌گفتن را برای کودکان در شرایط کرونایی جدی‌تر بگیرید


قصه‌گفتن را برای کودکان  در شرایط کرونایی جدی‌تر بگیرید

قصه پژوه ایلامی قصه درمانی یکی از مهارت های کلامی و رفتاری است که می تواند در شرایط و محدودیت‌های کرونایی اثرات مثبت و مؤثری را بر کودکان بگذارد و از ناامیدی و انزوای آنان جلوگیری کند.

«ملوک هاشمی» در جلسه‌ی انجمن قصه گویی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، که به صورت مجازی برگزار شد، با تاکید بر اثربخشی مثبت قصه درمانی در بر طرف کردن مشکلات روانی و روحی مخاطبان ، اظهار کرد:در شرایط تحمیلی ناشی از شیوع بیماری و ویروس کرونا و گوشه گیری و انزوای ناخواسته کودکان و نوجوانان، قصه درمانی یکی از مهارت های کلامی و رفتاری است که می تواند اثرات مثبت و مؤثری بر کودکان بگذارد.
مؤلف کتاب «تأثیر قصه گویی بر هوش هیجانی نوجوانان» گفت: قصه درمانی، به مخاطب یاد می دهد که با مشکلات روحی و اجتناب ناپذیر در زندگی مبارزه کند و به او جسارت منطقی و الگوهای مثبت اثربخش در زندگی نشان می دهد تا بتواند بهتر ومنطقی تر و هدف مندتر زندگی کند و بهتر با مشکلات کنار بیاید.

مدرس دوره‌های قصه‌گویی و برگزیده جشنواره‌های ملی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تصریح کرد: قصه درمانی، یکی از فنون روان درمانی است که هراس، اضطراب، دلهره ، منفی بافی، لجبازی، مقاومت های کاذب، بد زبانی و... را به شیوه ی غیرمستقیم در مخاطب کاهش می دهد و می تواند در نهایت، امیدواری و مهارت های مثبت و ارتباط با مخاطبان دیگر را تقویت کند.
کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: قصه درمانی می تواند تخیل کودک را تقویت کند و او را با دنیایی تازه ومحیط پیرامونش آشنا کند. زیرا یکی از کارکردهای مهم قصه درمانی، تقویت دنیای تخیل و خیال پردازی در کودک است که به واسطه ی تخیل ، کودک بتواند در دنیای غیرواقعی با شخصیت های قصه هم ذات پنداری کند وبه همین واسطه مفاهیم تربیتی ورفتاری را با طور غیر مستقیم یاد بگیرد.
هاشمی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا مهارت قصه درمانی به عنوان یک ارزش روان شناسانه در میان جامعه بیشتر و بهتر نهادینه و ثبت شود و جوامع هدف از میزان اثربخشی آن بیشتر مطلع شوند.
ملوک هاشمی قصه گو، قصه پژوه، مدرس قصه گویی ، مؤلف قصه گویی و کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام است و تاکنون دوره هایی متعدد در حوزه قصه درمانی برای انجمن های قصه گویی و مخاطبان این هنر برگزار کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج