سازه‌های آبخیزداری در جنوب پایتخت افتتاح شد


سازه‌های آبخیزداری در جنوب پایتخت افتتاح شد

تهران- ایرنا- همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی که به نام «روز منابع طبیعی و آبخیزداری» نامگذاری شده طی مراسمی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سازه‌های آبخیزداری در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشاپویه شهرستان ری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علی نقی حیدریان مدیرکل این نهاد در حاشیه مراسم افتتاح سازه های آبخیزداری گفت: این سازه ها در حوزه آبخیز جنوب آراد شهرستان ری و بر روی رودخانه کرج ایجاد شده است که علاوه بر کنترل سیلاب و رسوب می‌تواند سالانه بیش از پنج میلیون مترمکعب روان آب‌های مازاد رودخانه کرج را کنترل و موجب تغذیه سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه شود.

وی ادامه داد: سازه‌های آبخیزداری احداث شده با اعتباری حدود ۳.۵ میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

به گفته حیدریان، اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری، اقداماتی زیربنائی و در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شوند که با انجام آنها شاهد افزایش محصولات زراعی، کاهش ریزگردها و بهبود اکوسیستم طبیعی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: سازهای آبخیزداری علاوه بر رونق تولید مهاجرت معکوس را برای ساکنان و روستائیان به همراه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا