استاندار تهران: توسعه دولت الکترونیک یک الزام است


استاندار تهران: توسعه دولت الکترونیک یک الزام است

تهران- ایرنا- استاندار تهران با تاکید بر توسعه دولت الکترونیک از سوی دستگاه های اجرایی اعلام کرد: در این شرایط توسعه دولت الکترونیک یک انتخاب نیست بلکه الزام است و دستگاه های اجرایی باید خود را به این ابزار مهم و تاثیرگذار مجهز کنند.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در کارگروه توسعه دولت الکترونیک که در محل استانداری تهران برگزار شد گفت: توسعه دولت الکترونیک بدلیل شفافیت، صرفه جویی در زمان و هزینه و سرعت عمل آن از سوی دستگاه های اجرایی یک الزام است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه این امر مورد تاکید قرار گرفته و ضروری است که تمامی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها در توسعه دولت الکترونیک اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در این شرایط کرونایی این نیاز بیش از گذشته احساس شده و ضروری است که خدمات برون سپاری شود و همچنین در زمینه توسعه دولت الکترونیک باید از نظرات و مشارکت مردم استفاده شود.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر وزارت کشور مبنی بر حذف مدارک هویتی نیز گفت: ملاک ارائه خدمات از سوی دستگاه ها و نهادها ارائه کد ملی است و دیگر نباید کپی شناسنامه و یا کارت ملی از مردم گرفته شود.

محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق ارزیابی های انجام شده استان تهران جزو استان های برتر در توسعه دولت الکترونیک قرار گرفت که دستگاه هایی همچون مسکن و شهرسازی، ادارات برق و آب و فاضلاب شهر و شهرستان های استان تهران، اداره کل استاندار و بنیاد شهید بیشترین اقدام را در این زمینه انجام دادند.

به گفته وی، برخی دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ۴۶۲ خدمت دارد که ارائه این خدمات بصورت الکترونیکی کمی سخت است اما برخی دستگاه های دیگر نیز بدلیل مشکلات اقتصادی نتوانستند خود را به این سیستم مجهز کنند که تلاش داریم طبق برنامه ششم توسعه دولت الکترونیک در استان تهران بطور جدی دنبال شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در این جلسه ۱۰ پیشنهاد در خصوص توسعه دولت الکترونیک در سطح استان تهران ارائه شد و مقرر شد این پیشنهادات جهت جمع بندی و عملیاتی شدن به دستگاه های اجرایی ارسال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر