طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب باشماق چای میانه افتتاح شد


طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب باشماق چای میانه افتتاح شد

تبریز- ایرنا - طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب حوزه باشماق چای میانه واقع در بخش مرکزی شهرستان با 9 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی افتتاح شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان میانه روز یکشنبه اعلام کرد: این طرح در سطح هفت هزار و ۸۰۰ هکتار که دارای ۵ سازه سنگ‌ملاتی در تیپ های 2 ، سه و چهار متری در حجم ۲۵۰۰ متر مکعب از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اجرا شد.

عادل قاسمی از اجرای ۹ طرح آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی ۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های حوزه آبخیز شهرستان اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: از این اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۹۷ در حوزه آبخیز آقکند و ۳۰ میلیارد ریال آن در سال ۹۸ و ۹۹ در حوزه آبخیز ایشلق چای؛ باشماق و تکمیل آقکند با حجم اجرایی هشت هزار و ۲۰۰ متر مکعب هزینه شد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های آب و خاک خاطرنشان کرد: حفاظت و کنترل خاک و آب و هدایت طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری سبب شکوفایی بخش کشاورزی و رونق آن خواهد بود.

قاسمی کنترل فرسایش و هدر رفت خاک؛ کنترل و مهار سیل های ویرانگر؛ تقویت سفره‌های زیرزمینی جلوگیری از رسوب در مخازن سدهای بزرگ؛ به حداقل رساندن خسارات وارده در اثر خشکسالی و تقویت مراتع با انجام عملیات بیولوژیکی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ها خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس