خطر تشدید آمار کرونا فارس را تهدید می‌کند


خطر تشدید آمار کرونا فارس را تهدید می‌کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا کنون، نسبت به خطر تشدید بیماری و افزایش مبتلایان به کرونا در استان هشدار داد.

دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه ۱۷ اسفند در جلسه اعلام آخرین آمار وضعیت بیماری کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۴ هزار و ۴۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به تشخیص ۱۷۷ هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت قطعی شده است.

ایلامی با اشاره به عملکرد موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شناسایی موارد مثبت ابتلا به کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای این طرح تاکنون، ۴۲ هزار و ۵۷۶ مورد تست سریع انجام و بیماری قطعی ۳۴۸۰ نفر تشخیص داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه آمار تعداد کل مبتلایان به کرونا در فارس، امروز به ۱۸۱ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار دیگر در فارس جان خود را از دست دادند و در نتیجه آمار کل قربانیان کرونا در این استان به ۳۲۸۳ نفر رسیده است.

ایلامی اضافه کرد: هم اینک ۵۵۱ بیمار مبتلا یا فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و از بین آنها ۹۸ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: از ابتدای شیوع کرونا در فارس تاکنون خوشبختانه ۱۷۲ هزار و ۱۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ و ویروس جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی در استان خوزستان و همچنین با توجه به میزان بالای سرایت و کُشندگی ناشی از این ویروس خطرناک، از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

ایلامی خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور مبنی بر ممنوعیت سفر به مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز، مردم باید این هشدار را جدی گرفته و همچون گذشته همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بی توجهی به اصول بهداشتی، خطر افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان از کرونا را به دنبال دارد، توصیه کرد تا مردم برای مراقبت از خود و اطرافیان، استفاده مدام از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه در مکان های پرتردد و شلوغ را بسیار جدی بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس