خطر تشدید آمار کرونا فارس را تهدید می‌کند


خطر تشدید آمار کرونا فارس را تهدید می‌کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا کنون، نسبت به خطر تشدید بیماری و افزایش مبتلایان به کرونا در استان هشدار داد.

دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه ۱۷ اسفند در جلسه اعلام آخرین آمار وضعیت بیماری کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۴ هزار و ۴۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به تشخیص ۱۷۷ هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت قطعی شده است.

ایلامی با اشاره به عملکرد موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شناسایی موارد مثبت ابتلا به کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای این طرح تاکنون، ۴۲ هزار و ۵۷۶ مورد تست سریع انجام و بیماری قطعی ۳۴۸۰ نفر تشخیص داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه آمار تعداد کل مبتلایان به کرونا در فارس، امروز به ۱۸۱ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار دیگر در فارس جان خود را از دست دادند و در نتیجه آمار کل قربانیان کرونا در این استان به ۳۲۸۳ نفر رسیده است.

ایلامی اضافه کرد: هم اینک ۵۵۱ بیمار مبتلا یا فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و از بین آنها ۹۸ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: از ابتدای شیوع کرونا در فارس تاکنون خوشبختانه ۱۷۲ هزار و ۱۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ و ویروس جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی در استان خوزستان و همچنین با توجه به میزان بالای سرایت و کُشندگی ناشی از این ویروس خطرناک، از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

ایلامی خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور مبنی بر ممنوعیت سفر به مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز، مردم باید این هشدار را جدی گرفته و همچون گذشته همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بی توجهی به اصول بهداشتی، خطر افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان از کرونا را به دنبال دارد، توصیه کرد تا مردم برای مراقبت از خود و اطرافیان، استفاده مدام از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه در مکان های پرتردد و شلوغ را بسیار جدی بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...