روش‌های چهارگانه ثبت‌نام در انتخابات و مناسب‌ترین روش آن از منظر رئیس ستاد انتخابات استان


روش‌های  چهارگانه ثبت‌نام در انتخابات و مناسب‌ترین روش آن از منظر رئیس ستاد انتخابات استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از پیش‌بینی چهار روش برای ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

حبیب‌الله خجسته‌پور در جمع فرمانداران این استان اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی راه‌های مختلفی برای ثبت‌نام نامزدها پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در انتخابات اظهار کرد: مدارک مورد نیاز برای داوطلبان ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی عباراتند از: ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، ارائه اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن و اصل کارت ملی و تصویر آن و همچنین اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان و یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت به انضمام اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر که البته کسانی که سابقه‌ی یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه‌ی انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی با اشاره به برخی شیوه‌های نام‌نویسی نامزدها افزود: به‌منظور ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی ۴ شیوه ارائه شده است که بر اساس آن می‌توان نسبت به ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان اقدام کرد .

خجسته‌پور ادامه داد: یکی از شیوه‌های ثبت نام داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی مراجعه ی حضوری به فرمانداری ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ به‌مدت ۷ روز از تاریخ بیستم اسفند ماه است که با توجه به شرایط موجود کرونایی فعلی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام فاصله گذاری اجتماعی ؛ این روش پیشنهاد نمی‌شود .

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: دومین شیوه برای ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی، استفاده از اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور است که توصیه می‌شود تا داوطلبان با تلفن همراه متعلق به خود ثبت نام اولیه در این اپلیکیشن را به انجام رسانده و پس از دریافت کد رهگیری به فرمانداری شهرستان مراجعه و در مدت کوتاهی ثبت نام خود را قطعی کنند.

معاون استاندار سمنان خاطرنشان کرد: روش سوم ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورای اسلامی استفاده از نسخه دسکتاپ در کامپیوترهای شخصی است که داوطلبان پس از مراجعه به سایت و انجام پروسه ی ثبت نام و دریافت کد رهگیری با مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام خود اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: چهارمین روش ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت اطلاعات در سامانه ی وزارت کشور و دریافت کد رهگیری است که در این روش نیز لازم است تا پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به فرمانداری شهرستان به‌منظور نهایی کردن ثبت نام اقدام گردد.

خجسته‌پور به اهمیت انتخابات سال آتی پرداخت و گفت: در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ دو انتخابات همزمان در سطح استانهای مختلف کشور برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم یک انتخابات سالم ، همراه با رقابت و مشارکت بالا را برگزار نماییم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان افزود: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به‌مدت هفت روز انجام خواهد شد و لذا در پروسه‌ی زمانی ثبت نام از داوطلبان عضویت شورای اسلامی شهرها نیازی به مراجعه‌ی این دسته از علاقمندان نبوده و لازم است ضمن اقدام به موقع به‌منظور اخذ گواهی عدم سوء پیشینه در زمان‌بندی مشخص شده جهت ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی روستا اقدام کنند.‌

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج