اجرای مصوبات شورای فنی منجر به افزایش کیفیت پروژه ها می شود


اجرای مصوبات شورای فنی منجر به افزایش کیفیت پروژه ها می شود

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: اجرای دقیق مصوبات شورای فنی استان منجر می شود پروژه‌ های عمرانی کمترین هزینه و بیشترین بهره وری را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز یکشنبه در دوازدهمین نشست شورای فنی استان اظهار داشت: اجرا کردن کلیه مصوبات شورای فنی بطور قطع تسریع در پیشرفت پروژه ها، افزایش کیفیت عملیات ساخت و ساز و کاهش هزینه های دوران بهره برداری را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: برای اجرای موفق پروژه‌های عمرانی نیازمند هستیم در یک طرح چهار فاکتور مهم، مصالح با کیفیت بالا، برآورد هزینه ها، استفاده از الزامات فنی و مهندسی و استفاده از تکنیک های نوین بطور دقیق در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام افزود: برای استحکام بیشتر سازه های بزرگ و انبوه نیز مهم ترین فاکتور استفاده از مصالح نوین و و دارای علامت استاندارد است که اجرای دقیق این اقدامات می تواند بعنوان یک الگو برای دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باشد.

کرمی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید در اجرای پروژه‌ های نیمه تمام خود از مصالح استاندارد و نوین استفاده کنند، گفت: استفاده از مصالح بویژه تیرچه های استاندارد در ساخت و سازها علاوه بر کاهش هزینه ها، دارای مقاومت بالا نسبت به سایر مصالح هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: دستگاه هایی که سالانه از اعتبارات عمومی استان برای ساخت و ساز های استفاده می کنند باید مصوبات را با دقت بیشتر اجرا کنند.

وی با بیان اینکه شورای فنی استان بر پروژه های عمرانی دستگاهای اجرایی بصورت دقیق نظارت دارد، اضافه کرد: شناسایی مسایل و همچنین بیان دیدگاه ها و مشکلات مشاوران موجب رسیدن به اهداف مدنظر در اجرای پروژه های عمرانی می شود.

کرمی گفت: در هر نشست شورای فنی باید مصوبات و درصد پیشرفت هر طرح در استفاده از مصوبات نشست را مورد ارزیابی قرار دهد و تصمیمات لازم نیز در این راستا باید اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: دستگاه های اجرایی در پیمان سپاری باید دقت نظر بیشتری داشته باشند و به کلیه پیمانکاران اطلاع دهند که یکی از الزامات واگذاری پروژه عمرانی هر دستگاه به آنان، استفاده از مصالح و تیرچه های صنعتی دارای استاندارد و نوین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...