بوشهر برای کسب عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در 1400 آماده می‌شود


بوشهر برای کسب عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در 1400 آماده می‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری بوشهر، این استان برای معرفی به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران در سال 1400 آماده می‌شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه کرمپور روز یکشنبه در نشست استاندار بوشهر با عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این ارتباط ابتدا تفاهم‌نامه‌ مشترک برای امضا بین وزارت فرهنگ و استانداری بوشهر تهیه و تنظیم خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ یکسری برنامه‌های ملی و بین‌المللی قرآنی از سوی استان بوشهر برگزار خواهد شد تا با توجه به ظرفیت‌های موجود بوشهر به یک مرکز قرآنی در سطح ملی معرفی شود.

کرمپور ادامه داد: امیدواریم با تحقق این مهم و فعالیت پایگاه‌های قرآن و عترت در استان بوشهر تعمق بخشی به انس با قرآن درهمه سطوح این استان گسترش یابد.

وی اظهار داشت: امسال نیز برای بزرگداشت هفته قرآنی استانی بوشهر ۱۶۰ برنامه عمومی و اختصاصی در این استان اجرایی شده‌است.

کرمپور یادآور شد: همچنین با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک گروه مستندساز از روستای "چارک" شهرستان دشتی مستندی ۴۵ دقیقه‌ای برای استفاده در سطح ملی تهیه خواهند کرد.

استاندار بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه این استان قرار است به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور معرفی ‌شود باید برنامه‌های این استان به گونه‌ای باشد که برای سایر استان‌ها به عنوان یک الگو قرار گیرد.

عبدالکریم گراوند افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و مذهبی باید به نحوی باشد تا مسائل سیاسی بر فعالیت‌های این استان سایه نیندازد.

وی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه قرآن از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که این ظرفیت‌ها باید در برنامه‌های پایتخت قرآنی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به عزم و اراده راسخ استان بوشهر در حوزه فعالیت‌های قرآنی این معاونت بر آن شد تا این استان را به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور معرفی کند.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: در طرح ملی روستاهای قرآنی نیز روستای چارک شهرستان دشتی استان بوشهر از هم اکنون به عنوان نخستین روستای قرآنی کشور معرفی شده و ۹ روستای دیگر نیز پس ارزیابی از سراسر کشور انتخاب خواهند شد.

وی عنوان کرد: در حوزه قرآنی فعالیت‌ها با تمرکز بر سه بخش ظاهر، معنا و رفتار و در نهایت سبک زندگی قرآنی اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟