استخدام 12 هزار فرزند شهید و جانباز 70 درصد در دستگاه ها


استخدام 12 هزار فرزند شهید و جانباز 70 درصد در دستگاه ها

معاون تعاون بنیاد شهید، یکی از مصوبات برنامه ششم را استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در دستگاه های دولتی تا پایان برنامه دانست و اظهار کرد: در مرحله نخست این قانون مجوز استخدام 12 هزار نفر برای 50 دستگاه صادر شده است.

محمود پاکدل در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری برگزار شد، هدف خود از سفرهای استانی را پیگیری تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری ها دانست و اظهار کرد: گیلان از استان های اول در زمینه اجرای تفاهم نامه مسکن و اشتغال ایثارگران است.

وی با بیان اینکه براساس گزارش های ارائه شده کلیه تعهدات مربوط به مسکن ایثارگران در زمان مقرر محقق می شود، تصریح کرد: به زودی ایثارگران استان می توانند از مزایای واگذاری زمین برای احداث مسکن بهره مند شوند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به گذشت ۴۰ سال از دفاع مقدس، عنوان کرد: شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم و آثار و برکات این فرهنگ غنی در بحران های مختلف ملموس است.

پاکدل، فداکاری کادر بهداشت و درمان در روزهای شیوع بیماری کرونا را تبلور فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: همانگونه که شهدای مدافع حرم هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای کشور برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت و کشور به میدان رفتند، مدافعان عرصه سلامت نیز لباس رزم بر تن کردند و برخی از آنان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی حرکت های جهادی در ایام کرونایی جهت رفع مشکلات اقتصادی آسیب دیدگان را نمونه ای دیگر از تجلی فرهنگ ایثار دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره در صحنه دفاع از کیان کشور و نظام بوده و الگوبرداری خود از فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش گذاشته است.

معاون تعاون بنیاد شهید، اجرای طرح شهید سلیمانی در دوران اوج گیری بیماری کرونا را گوشه ای دیگر از فرهنگ ایثار اجتماعی دانست و اضافه کرد: علیرغم اعمال تحریم های شدید و ظالمانه، وضعیت قابل قبولی در کنترل بیماری کرونا نسبت به کشورهای مدعی توسعه و پیشرفت داریم که نشات گرفته از روحیه دفاع مقدسی است.

پاکدل، با بیان اینکه سامانه زیارت مجازی گلزارها و قبور مطهر شهدا را راه اندازی کردیم، گفت: اگرچه همه گلزارها در سامانه بارگذاری نشده، اما بخش عمده آن قابل بهره برداری است و افراد می توانند علاوه بر زیارت مجازی مزار مورد نظر خود، دلنوشته هم ارسال کنند.

وی با اشاره به مشکلات ایثارگران در زمینه تامین مسکن از طریق وام های بانکی، تصریح کرد: با همکاری استانداران اتفاقات خوبی در حوزه مسکن ایثارگری رقم خورد. در این راستا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان ۲۹ سفر استانی ۷۲ هزار تفاهم نامه مسکن ایثارگران را به امضا رساند که تاکنون ۲۰ هزار مورد محقق شده و یا در مرحله واگذاری و آغاز عملیات ساخت است.

این مقام مسئول، شهدا را حاضر و ناظر بر اعمال ما دانست و یادآور شد: اگر مسئولان برای باز کردن گره ای از کار مردم قدم بردارند، خداوند به آنان کمک می کند و شهدا به کارشان برکت می دهند لذا امیدواریم در قالب این تفاهم نامه ها رضایتمندی جامعه هدف را جلب کنیم.

پاکدل، در آستانه ۲۲ اسفند، به دوراندیشی معمار کبیر انقلاب در صدور فرمان ۱۰ ماده ای تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در سال ۵۸ کلیه مسائل مربوط به جامعه هدف اعم از تحصیل و مسکن و درمان و اشتغال را پیش بینی کرده بود و امروز برای تحقق این فرامین گام برمی داریم.

معاون تعاون بنیاد شهید، یکی از مصوبات برنامه ششم را استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در دستگاه های دولتی تا پایان برنامه دانست و اظهار کرد: در مرحله نخست این قانون مجوز استخدام ۱۲ هزار نفر برای ۵۰ دستگاه صادر شده و به زودی آزمون استخدامی را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان