نقشه ی راه بسیج زنان مبتنی بر فرهنگ اسلامی و رهنمودهای رهبری است


نقشه ی راه بسیج زنان مبتنی بر فرهنگ اسلامی و رهنمودهای رهبری است

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان نقشه ی راه بسیج جامعه زنان را مبتنی بر فرهنگ اسلامی و تبیین رهنمودهای مقام عظمای ولایت دانست و افزود: زنان ما گواه این بودند که در امیدآفرینی و طرح های مختلف همواره نقش آفرینی هستند.

معصومه پرسا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقش زنان در جامعه اظهار کرد: مقام معظم رهبری می  فرمایند «زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد؛ می توان زن و عفیف بود و سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی جدید کرد و فتوحات بزرگی به ارمغان آورد».

وی دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، تربیت و معرفی الگوی فاطمی و احیای هویت والای الگوی سوم زن مسلمان، پاسخگویی مناسب مطالبات زنان جهت مقابله با تهدیدات نرم، ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی، اثرگذاری در تحکیم بنیان خانواده (مهارت زندگی- ازدواج - فرزندآوری و افزایش جمعت)، مشارکت در سازندگی، اشتغالزایی و توسعه مادی و معنوی را از مهمترین رسالت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان عنوان کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج خواهران در پیشبرد انقلاب اسلامی افزود: بسیج جامعه زنان به عنوان یک سازمان در راستای گفتمان سازی ولایت و بصیرت افزایی و روشنگری آحاد مردم و حضور آگاهانه و همه جانبه در جامعه در صورت ضرورت گام بر می دارد.

پرسا با بیان اینکه این مجموعه دارای قدرت و عزم ملی در حفظ کرامت و منزلت زن مسلمان وهمچنین دارای قدرت هدایت زنان در بازدارندگی همه جانبه در صورت لزوم است، یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت های تمام اقشار جامعه، تعامل با سازمان های دولتی و تشکل های مردمی، بهره مندی از دانش روز و فناوری اطلاعات و استفاده از نخبگان و اندیشه ورزان و فرهیختگان در مجموعه های متفاوت از دیگر رویکردهای سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان است.

وی با تاکید بر نقش مهم بسیج جامعه زنان در مدیریت بحران خاطرنشان کرد: زنان بسیجی یکی از شگفت آورترین پدیده های این نظام بوده اند چرا که در هیچ جوامعی شما شاهد نخواهید بود که کسی مسئولیت خانه و خانواده را داشته باشد ولی در تمامی عرصه های اجتماعی نیز حضور گسترده و فعال داشته باشد.

مسئول رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه زنان بسیجی ما در پیشگیری از آسیب ها نیز نقش آفرین بودند و هستند گفت: این حضور موجب شده که مردم در رویارویی با چالش ها مقاوم تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: زنان توانستند در خود مراقبتی و دیگر مراقبتی در دوران کرونا و بحران های مختلف بسیار منشاء اثر باشند.

پرسا نقشه ی راه بسیج جامعه زنان را مبتنی بر فرهنگ اسلامی و تبیین رهنمودهای مقام عظمای ولایت دانست و افزود: زنان ما گواه این بودند که در امیدآفرینی و طرح های مختلف مانند مواسات و همدلی و... با آحاد مردم و آزاد سازی زنان زندانی جرائم غیر عمد، تهیه جهیزیه برای زوجین جوان، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و کمک به معیشت مردم، کمک به ساخت منزل مسکونی محرومین و حتی بازسازی عتبات و عالیات و ... نقش آفرین هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در پایان مهمترین دستاوردهای بسیج خواهران را سلامت و امنیت اخلاقی زنان جامعه، هدفمند کردن اوقات فراغت، مقابله و پیشگیری از آسیب های جامعه، سلامت و انسجام خانواده، پاسداری از هویت و ارزش های اسلامی و ملی، خود اشتغالی و اقتصاد مقاومتی و رسیدگی و تقویت اشتغال خانگی و معیشت مردم، آموزش، عفاف و حجاب، ورزش و سلامت خانواده و ... بیان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید