نیازمند به کارگیری الگوهای دفاع مقدس در جنگ اقتصادی هستیم


نیازمند به کارگیری الگوهای دفاع مقدس در جنگ اقتصادی هستیم

استاندار گیلان، با بیان اینکه امروز دفاع مقدس در شمایلی دیگر در جبهه جنگ اقتصادی رخ می نمایاند و اثبات کننده مقاومت، امید و پیروزی است، اظهار کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند به‌کارگیری الگوهای آن دوران پرافتخار و نمایش عزت و سربلندی ملی هستیم.

ارسلان زارع در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل عظیم الشان(ره) روحیه مقاومت در برابر متجاوز را احیا کرد و با دم مسیحایی خویش به همه مردم از زن و مرد و پیر و جوان یادآور شد که باید برای حفظ ارزش ها و کیان میهن، دفاع از کشور و جلوگیری از ادامه تجاوز، سدی مستحکم باشند.

وی دفاع مقدس را یادآور دوران افتخارآفرینی‌هایی دانست که استواری، عظمت و ایستادگی ملت ایران را به نمایش گذاشت و در تاریخ ثبت شد و با تاکید بر ضرورت بازخوانی تاریخ این دوران، گفت: این واقعیت تاریخی که کشور، مورد تجاوز قرار گرفت و نیروهای مسلح و مردمی در کنار ملت برای مقابله با این تجاوز، لباس رزم بر تن کردند و با همه توان از استقلال، شرف، کیان کشور و انقلاب خویش با جان و دل دفاع نمودند، باید برای نسل جوان تبیین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اگر در آن دوران، مقابل دشمن سر خم کرده و ایستادگی نمی کردیم؛ امروز نشانی از انقلاب و استقلال باقی نمانده بود، افزود: حاصل پیوستگی مردم و نیروهای مسلح و نیز گروه‌های مقاومت مردمی، تشکیل سرمایه بزرگ‌ اجتماعی است و امروز هم مسیر تعالی کشور با اتکا به همین سرمایه ارزشمند وحدت و اتحاد ملی را عینیت می بخشد.

وی با بیان اینکه امروز دفاع مقدس در شمایلی دیگر در جبهه جنگ اقتصادی رخ می نمایاند و اثبات کننده مقاومت، امید و پیروزی است، اظهار کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند به‌کارگیری الگوهای آن دوران پرافتخار و نمایش عزت و سربلندی ملی هستیم.

استاندار گیلان به برگزاری برنامه‌های متعدد به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مشارکت اقشار و کارگروه‌های مختلف با استفاده از بستر فضای مجازی و صداوسیما متناسب با شرایط ناشی از کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم اجرای این برنامه های متنوع با جلب رضایت خانواده های معظم شهدا برای سال های آتی نیز با قوت استمرار پیدا کند.

وی به قرارداشتن در آستانه ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: این مناسبت یادآور فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگمردان و جاودانان تاریخ است که برای تحقق آرمان های انقلاب کارهای بزرگ و با عظمتی را به ثمر نشاندند.

زارع، با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی بخشی از هویت و تاریخ هر ملتی را تشکیل می‌دهد، بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ شهادت تاکید و تصریح کرد: اقدامات نرم‌افزاری در بخش کتاب، عکس، خاطرات و دست نوشته ها و احداث پارک موزه دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به گذشت افزون بر یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشورمان و گرامیداشت یاد و خاطره شماری از خادمان سلامت که به خیل شهدا پیوسته اند، اظهار کرد: عالی‌ترین جلوه های ایثار در این مدت از سوی کادر فداکار درمان عیان شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: برنامه‌های روز شهدا، روز جانبار و مناسبت‌های پیش رو متناسب با شرایط کرونا با بهره گیری بیشتر از طریق بستر فضای مجازی، رسانه های گروهی و صدا و سیما اجرایی شود.

وی همچنین به اجرای تفاهم‌نامه بین استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ایجاد اشتغال و تامین زمین برای مسکن ایثارگران طبق زمانبندی اشاره و اضافه کرد: بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در مسیر استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران و نیز ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی و اقتصادی با استفاده از فرصت بخش خصوصی و حمایت از این عزیزان در جهت کارآفرینی و سرمایه گذاری همواره تاکید داشته و دارم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022