برخورد جدی با متخلفان در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا


برخورد جدی با متخلفان در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان به طور جدی برخورد می شود، گفت: در طی مدت مذکور، 2 هزار و 328 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شد.

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا طی بازدیدهای انجام شده از ابتدای شیوع همه گیری این بیماری تاکنون، ۶۰۷ هزارو ۵۶۷ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: به ۱۶ هزار و ۶۵ واحد صنفی متخلف بهداشتی (مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و اماکن عمومی) به علت عدم رعایت موازین بهداشتی، اخطاریه بهداشتی صادر شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان به طور جدی برخورد می شود، تصریح کرد: در طی مدت مذکور، ۲ هزار و ۳۲۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازدید بیش از ۵۷ هزار کارخانه و کارگاه های صنعتی فعال در مناطق تحت پوشش دانشگاه، گفت: در این خصوص آموزش های لازم به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا به کارکنان ارایه شد.

وی یادآور شد: به منظور پیشگیری از کرونا، ۱۸۴تیم بازرسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهر رشت و شهرستان های استان بر فعالیت واحدهای تولید، عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد، نظارت دارند.

حیدرزاده در پایان با تاکید بر اینکه بسیج مقابله با کووید ‏-۱۹ و نظارت بر واحدهای صنفی، تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مکان های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت، گفت: همکاری مردم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خوب است و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از سوی رسانه ها به ویژه رسانه ملی موجب افزایش آگاهی عموم مردم شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن