مسوولان نهادها موظف به حمایت از ورزش جانبازان و معلولان هستند


مسوولان نهادها موظف به حمایت از ورزش جانبازان و معلولان هستند

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: طبق مقررات و دستور رییس‌جمهوری مسوولان همه نهادها و دستگاه‌ها مکلف به همکاری و واگذاری فضاهای خود برای گسترش و حمایت ورزش جامعه هدف هستند.

به گزارش ایرنا، سید محمد شروین اسبقیان روزیکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات جانبازان و معلولان استان یزد افزود: برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که رییس‌جمهوری ابلاغ کرد به عنوان یک قانون مهم ، برای انجام آن از سوی مسوولان کشور نیاز به همکاری و پیگیری است

وی ادامه داد: طبق این قانون و دستوری که آقای روحانی برای گسترش ورزش جانبازان و معلولان صادر کرد، هرچند در برخی استان‌ها اقداماتی به عمل آمد ولی کافی نیست و باید همه برای ارتقای ورزش جامعه هدف در تمامی رشته‌ها اقدام کنند.

این فعال ورزشی در امور جانبازان و معلولان کشور اظهار کرد: اگر این قانون مهم از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی در استان ها پیگیری شود، بخشی از مشکلات ورزش جانبازان و معلولان رفع حل می‌شود و شاهد تحول بزرگی در این میدان مهم در کشور خواهیم بود.

اسبقیان به اهمیت برنامه‌ریزی و طرح چهارساله بر اساس ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش جامعه هدف در کنار آموزش ، استعدادیابی و داشتن حداقل یک فضای مناسب و اختصاصی را از دیگر ضرورت‌ها بیان کرد و گفت: باید در این راستا در تمامی استان‌ها پیگیری شود.

در مجمع انتخاباتی یادشده دکتر علی‌محمد عطابخش تنها نامزد هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان یزد با کسب ۱۳ رای از ۱۶ رای ماخوذه به به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

عطابخش مدیرکل فعلی سازمان بهزیستین یزد است و پیش از این چهار دوره چهار ساله به عنوان ریییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان یزد فعالیت کرد.

هم‌اکنون ۱۰۰ مربی و داور و ۶۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در یزد فعالیت دارند و این استان ۱۰ هزار جانباز دارد که از این تعداد ۱۷۰ نفر جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟