آگاهی بخشی به 38 هزار دانش آموز در البرز


آگاهی بخشی به 38 هزار دانش آموز در البرز

کرج - ایرنا- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز اعلام کرد که 38 هزار دانش آموز و اولیا مدرسه در این استان آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فرا گرفتند.

جعفر داراب خانی روز یکشنبه در نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: این آموزش ها در سال تحصیلی جاری از طریق فضای مجازی به دانش آموزان و اولیای مدرسه در استان البرز ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام آموزشی از جنس پیشگیری های رشد مدار است، اظهار داشت: این برنامه ها به شرط پیوست کارشناسی از اثر گذاری بالایی برخوردار خواهد بود.

داراب خانی هزینه کردن برای آموزش در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به ویژه در جامعه دانش آموزی را یک نوع سرمایه گذاری بلندمدت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: منفعت حمایت از آموزش و پرورش به جامعه برمی گردد.

وی بیان داشت: مهمترین بخشِ این آموزش ها، تولید محتوای کاربردی است که باید کارشناسی شده، استاندارد و مطابق با شرایط فرهنگی و بومی جامعه، تهیه و تدوین شود.

داراب خانی تصریح کرد: درسالجاری ۴۶۰ جلسه برای ۱۸۴۰۰ نفر از والدین ، ۲۰۵ جلسه برای ۱۶۴۰۰ نفر از دانش آموزان و ۶۵ جلسه آموزشی برای ۳۲۵۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش برگزار شد.

وی ادامه داد: لازم است دستگاه هایی که از بودجه برنامه های ابلاغی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرده اند، گزارش شفافی از عملکرد خود در راستای اجرای این برنامه ها را منتشر کنند.

مراقبت والدین

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دراین نشست گفت: والدین باید مراقبت لازم دراین شرایط که دانش‌آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبوربه استفاده از فضای مجازی برای آموزش هستند،را داشته باشند.

فرزاد شعبانی افزود: والدین باید حواسشان به چالش‌هایی که دراین فضا برای فرزندان رخ می‌دهد، باشد و در صورت بروز مشکل با ایجاد فضایی امن، به بیان مشکلات آنها گوش دهند تا سطح آسیب های اجتماعی در دو کانون مهم مدرسه و خانه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان تا قبل از شیوع ویروس کرونا به خاطر شرایط سنی شان اجازه استفاده ازگوشی و فضای مجازی را نداشتند اما امروزکلاس درسی آنها با آموزش آنلاین و فضای مجازی گره خورده است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا نه تنها مدارس را تعطیل کرد بلکه درسبک زندگی مردم و فرآیند تعلیم و تربیت شرایطی متفاوت نسبت به گذشته را فراهم آورد که باید مراقب آسیب های آن به ویژه دربخش آموزش مجازی دانش آموزان باشیم.

شعبانی عنوان کرد: در دوران تداوم شیوع کرونا باید به چالش های روانی در بین دانش آموزان نگاهی تخصصی داشت تا مشکلات آنها بزرگترنشود.

دراین نشست از تلاش های نمایندگان دستگاه ها و کارشناسانی که در اجرای این طرح همکاری کردند، تقدیر شد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...