چهار هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در گچساران بهبود یافتند


چهار هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در گچساران بهبود یافتند

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: تاکنون چهار هزارو 240 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

علیرضا اتابک روز دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در گچساران افزود: ۱۵ هزار و ۳۸۶ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که تست کرونای بیش چهار هزارو ۵۴۲ نفر مثبت بوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون وضعیت گچساران نارنجی می باشد و روند بیماری کرونا در بیمارستان های این شهرستان از حالت نزولی خارج شده است.

اتابک اظهار داشت: ۲۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا هم اکنون در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند در حالی که این امار در هفته گذشته بیش از ۲۰ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته ۵۰۰ مورد بازدید از سوی گشت های مشترک در بازار این شهرستان انجام گرفت که در این زمینه ۲۰ مورد اخطاریه صادر و سه باب مغازه نیز پلمب شد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه هم اکنون در پمب بنزین ها و پایانه مسافر بری دوگنبدان تست کرونا انجام می شود گفت: در هفته گذشته یکهزار و ۵۰۰ مورد تست در این شهرستان انجام شد.

اتابک با بیان اینکه زنگ خطر شیوع کرونا در این شهرستان به صدا در آمد گفت: در نیمه اول اسنفد ماه در این شهرستان ۲۸۳ بیمار مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شد.

وی گفت: افرادی که وارد این شهرستان می شوند باید تست منفی کرونا را ارائه دهند.

فرماندار گچساران ابراز کرد: تمامی مراسم های تدفین در این شهرستان باید در صبح انجام شود.

اتابک اظهار داشت: هم اکنون وارد پیک بحران کرونا در این شهرستان هستیم به همین دلیل باید بازرسی ها و گشت ها و رصد بازار و مراکز پر تجمع بیشتر شود.

وی ادامه داد: اصناف باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت بازار گچساران تعطیل خواهد شد.

اتابک تصریح کرد: شهرستان گچساران محل عبور استان های جنوبی بوده و بیش از دیگر شهرستان ها در معرض خطر است و به همین دلیل تمام دستگاه های اجرایی متولی باید وظایف خود را به خوبی ارائه دهند.

وی گفت: ماموریت های شرکت بهره برداری نفت و گاز و سد چمشیر به خوزستان ممنوع شود.

اتابک اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان با افرادی که به رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بی تفاوت هستند و سلامت مردم را به خطر می اندازند ، مطابق قانون و مقررات با آنها برخورد کند.

وی افزود: متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده برخی از نامزدهای انتخابات با برگزاری جلسه های پرازدحام اقدام به فعالیت های انتخاباتی کرده اند که در این زمینه تذکرات لازم به آنها داده شد.

اتابک گفت: چنانچه کاندیدی دست به چنین اقداماتی کند به واسطه دلیل تهدید سلامت عمومی با آن برخورد قانونی خواهد شد.

اتابک بیان کرد: گشت های مشترک اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و بهداشت و درمان باید از فردا (سه شنبه) صبح و عصر تا ۱۴ فروردین سال آینده بر بازار گچساران نظارت کند.

فرماندار گچساران افزود: مسیرهای ورودی شهر دوگنبدان و مکان های گردشگری در راستای اجرای مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا بزودی مسدود خواهد شد.

اتابک با اشاره به مشاهده کرونا جهش یافته انگلیسی در خوزستان ابراز کرد: گچساران راه ترانزیتی جنوب به فارس است مردم باید بیشتر رعایت کنند.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...