وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد گلستان شد


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد گلستان شد

گرگان - ایرنا - علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای افتتاح متمرکز 308 پروژه مرمت بناهای تاریخی، میراث فرهنگی و مذهبی کشور عصر امروز یکشنبه از طریق فرودگاه گرگان وارد گلستان شد.

مونسان در بدو ورود به گلستان مورد استقبال هادی حق‌شناس استاندار ، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران این استان قرار گرفت.

دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و حضور در برنامه "شب فرهنگی ایران - قزاقستان" برنامه روز اول وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گلستان است.

اجرای موسیقی ایرانی و قزاقستانی، تقدیر از هنرمندان قزاقستانی ساکن گرگان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی قزاق‌های مقیم گلستان و رونمایی از نقشه راه تجاری سازی محصولات صنایع دستی گلستان، از جمله برنامه های شب فرهنگی ایران - قزاقستان است.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت‌های دیگری هم با این کشور دارد چرا که ۱۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیتی قریب به شش تا هشت هزار نفر از گذشته‌های دور در گرگان ساکن هستند.

مونسان در روز دوم سفر به گلستان در برنامه افتتاح متمرکز ۳۰۸ پروژه مرمت بناهای تاریخی، میراث فرهنگی و مذهبی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهوری بهره برداری می شود شرکت خواهد کرد.

از مجموع این طرح ها ۱۴ پروژه متعلق به گلستان است که برای حفظ، احیا و مرمت آن ها ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

همچنین با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردا دوشنبه ۵۱ پروژه گردشگری و صنایع دستی دیگر گلستان افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

افتتاح سه هتل، یک هتل آپارتمان، سه مجتمع گردشگری، سه واحد پذیرایی سنتی، سه دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ اقامتگاه بومگردی، چهار مزرعه گردشگری و هفت خانه مسافر با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۵۹۱ فرصت شغلی از جمله پروژه های قابل بهره برداری فردا در این استان است.

گلستان ۴۵۲ واحد گردشگری شامل ۲۳ هتل، ۶ هتل آپارتمان، پنج مُتل، ۱۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۰۱ خانه مسافر، ۱۴ مهمانپذیر، پنج پانسیون، ۴۴ واحد پذیرایی، ۲۲ سفره خانه سنتی، ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع تفریحی گردشگری، یک مزرعه گردشگری و چهار موسسه آموزش گردشگر دارد.

مجمموع تخت‌های واحدهای گردشگری گلستان هفت هزار و ۳۱۴ تخت در هزار و ۹۲۴ اتاق با ظرفیت پذیرش ۲۴ هزار و ۵۹۵ نفر روز و اشتغال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر است.

گلستان با مناطق گردشگری، تفریحی، میراث فرهنگی و صنایع دستی گوناگون دارای افزون بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۲ اثر شامل برج آجری گنبدکاووس و بخشی از جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار جهانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر