عکاسان کردستانی مشکلات نواحی منفصل شهری سنندج را به تصویر می‌کشند


عکاسان کردستانی مشکلات نواحی منفصل شهری سنندج را به تصویر می‌کشند

سنندج - ایرنا - حوزه هنری استان کردستان در قالب برگزاری تور یک روزه عکاسی مشکلات و معضلاتی نواحی منفصل شهری نایسر و ننله را به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایرنا، مسوول واحد تجسمی حوزه هنری کردستان عصر یکشنبه در نشست خبری مجازی اظهار داشت: نواحی نایسر وننله به‌عنوان نواحی متصل شده به سنندج کار فرهنگی وهنری در جهت تحت پوشش قراردادن علاقمندان انجام نشده و اصولاً تمام مباحث در این ۲ناحیه برمحور مسائل اقتصادی قرار گرفته است.

شیلان برهانی افزود: بحث هویت بخشی به این ۲ناحیه از برنامه‌هایی است که در دستور کار حوزه هنری در قالب طرح ملی ساماندهی و توانمند سازی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای قرارگرفته است و براین مبنا در نظر است برنامه های هنری وفرهنگی درنایسر و ننله در بخش‌ های مختلف انجام شود.

وی یادآور شد: در گزارش‌های تصویری و خبری منتشرشده از این ۲ناحیه با توجه به نگاه غالب اقتصادی در به تصویر درآوردن معضلات شهری و مشکلات بوده است که ما در نظر داریم در اردویی یک روزه پتانسیل‌ها و ویژگی‌های خاص این ۲ناحیه را در راستای هویت ‌بخشی فرهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت‌های هنری و ترغیب جوانان ونوجوانان به این موضوع را درکنار توجه مسوولان به ضرورت کارفرهنگی به عنوان یک ضرورت مهم مورد توجه قرار دهیم.

مسوول واحد تجسمی حوزه هنری کردستان گفت: در این اردو در کنار عکاسان توانمند استان تعدادی از هنرجویان و علاقه‌مندان هنر عکاسی از نواحی نایسر و ننله نیز که خود زیست بوم این ۲ منطقه را تجربه کرده‌اند حضور خواهند داشت و درپایان ضمن ارائه گواهی حضور برای تمام‌ شرکت‌کنندگان به نفرات اول تا سوم جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت حضور در این اردو می توانند تا ۲۰ اسفند با شماره۰۸۷۳۳۲۴۶۴۶۰ تماس گرفته و ثبت نام کنند.

اردوی یک روزه عکاسی از نواحی منفصل شهری سنندج روز شنبه ۲۳ اسفند با سرپرستی مهدی توکلی از عکاسان جوان استان برگزار خواهد شد، ضمن اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آن توسط حوزه هنری با همکاری شرکت بازآفرینی شهری و شهرداری سنندج تأمین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان