فرماندار: احداث موزه باستان شناسی در سقز ضروری است


فرماندار: احداث موزه باستان شناسی در سقز ضروری است

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های مختلف از جمله اماکن تاریخی، مذهبی، رودخانه داخل شهر و روستاهای گردشگری بوده و بنابراین احداث موزه شهر و باستان شناسی بعنوان مطالبه جدی مردم این شهرستان ضروری است.

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز یکشنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: شهرستان سقز باید به مقصد گردشگر تبدیل و بسترهای لازم برای ماندگاری مسافر در این شهرستان فراهم شود زیرا ظرفیت‌های موجود برای این مهم وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف در سقز از جمله اماکن تاریخی، مذهبی، رودخانه داخل شهر، بیمارستان بزرگ شفا، سدهای سقز، روستاهای گردشگری و مثلث گردشگری (زیویه، کرفتو و تخت سلیمان) بر تقویت زیرساخت های توریستی طبیعی، مذهبی، پزشکی و بوم گردی تاکید کرد.

کریمیان با بیان اینکه مرمت عمارت و حمام تاریخی قلندر به اتمام رسیده است، خواستار واگذاری این مجموعه به سرمایه گذار دارای واجد شرایط جهت جذب گردشگر و درآمد زایی شد.

وی اضافه کرد: احداث موزه شهر و باستان شناسی در سقز به عنوان یک مطالبه جدی شهروندان مطرح و بایستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان برای احداث آن، برنامه جدی داشته باشد.

فرماندار ویژه سقز افزود: میراث فرهنگی استان باید برای جذب گردشگر برای زیویه و توسعه و بوم گردی روستاهای همجوار آن برنامه ریزی لازم را انجام دهد تا زیرساخت های گردشگری این منطقه فراهم شود.

یعقوب گویلیان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم با بیان اینکه شهرستان سقز دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری، میراث و صنایع دستی است، گفت: احداث موزه شهر و برنامه ریزی برای احداث موزه مردم شناسی از برنامه های آینده این اداره کل خواهد بود.

صلاح نصراللهی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز هم اظهار داشت: فرمانداری بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای میراث فرهنگی اختصاص داده است که لازم است جهت تملک و مرمت بناهای تاریخی اعتبارات ملی و استانی جذب و اختصاص یابد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی