شایسته‌گزینی گامی مهم در مسیر توسعه است


شایسته‌گزینی گامی مهم در مسیر توسعه است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در موضوع انتخابات‌ها از خط و خطوط قومی و مذهبی باید عبور کرد زیرا شایسته‌گزینی و برنامه محوری گامی مهم در جهت توسعه است.

به گزارش ایرنا ابوذر کوثری روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی احزاب، تشکل‌ها و فعالان سیاسی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: باید کاری کنیم که فعالیت احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی اثرگذار و نافذ باشد که در این زمینه هم خود احزاب و هم دولت نقش دارد.
وی با اشاره به نقش دولت از آنجا که باید بستر را آماده کند تا احزاب در چارچوب فعالیت و اثرگذاری لازم را داشته باشند افزود: هم‌اینک در سیستان و بلوچستان ۴۵ حزب دارای مجوز داریم که این میزان در قالب شعب استانی و دفاتر شهرستانی شامل ۱۹ حزب اصلاح‌طلب، ۱۹ حزب اصول‌گرا، هفت حزب مستقل و اعتدال‌گرا و ۶ حزب ترکیبی بین احزاب در حال فعالیت هستند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این بود که فعالیت این احزاب را قاعده‌مند کنیم تصریح کرد: از اینرو اقدام بعدی تشکیل خانه احزاب بوده که بستری باشد برای احزاب تا گردهم آیند و مسائل خود را مطرح کنند.
وی با اشاره به اینکه به مدیران، مسوولان و فرمانداران گفته شده که در ارتباط‌گیری و استفاده از ظرفیت احزاب تلاش کنند بیان کرد: به صورت ضمنی و مکتوب حزب یک جریان بوده که وضعیت موجود را به نقد بکشد اما نکته‌ای که در موضوع این نقد وجود دارد یک تیغ دولبه است در واقع یک حزب یا فعال سیاسی با این نقدها خودشان را در معرض قضاوت عموم قرار می‌دهند.
کوثری با تاکید بر اینکه نقد عالمانه و منصفانه جزو وظایف ذاتی احزاب است خاطرنشان کرد: اگر احزاب بر آتش دوگانگی‌های قومی و مذهبی بدمند نقش نهادینه و اثرگذاری خود را می‌کاهند و جامعه را به سمتی می‌برند که امروز مورد انتقاد بود.
وی ادامه داد: به عنوان مجری انتخابات سلامت، نشاط، بدون حاشیه بودن و امنیت این انتخابات برای ما مهم است و امیدواریم که با مشارکت خوب مردم مواجه باشیم و برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی روی کار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته از اشعار سعدی