استاندار سیستان و بلوچستان: مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است


استاندار سیستان و بلوچستان: مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات در پیش رو بوده و قهر با آن ظلم به سرنوشت خود و کشور خواهد بود ازینرو مشارکت حداکثری آحاد جامعه ضروری و وظیفه همگان است.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی احزاب، تشکل‌ها و فعالان سیاسی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هنوز بستر لازم برای فعالیت و نقش‌آفرینی احزاب، رسانه‌ها و نخبگان فراهم نشده البته تلاش‌هایی مانند راه‌اندازی خانه احزاب و تشکل‌ها انجام شده است.
وی افزود: سند توسعه سواحل مکران ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سیستان و بلوچستان را به یکهزار میلیارد تومان رسانده و این جهش اعتباری فراهم شده نتیجه مطالبه‌گری مردم و پیگیری مسوولان است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه وقتی می‌خواهیم شرایط را قضاوت و قیاس کنیم باید با اوضاع و شرایط برابر این کار انجام شود گفت: ‌سال‌های گذشته در کشور ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم که امسال این میزان هشت میلیارد دلار بوده و در چنین شرایطی پروژه‌های استان درحال انجام و حرکت است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مجوزهای استخدامی سیستان و بلوچستان از ۱۹ هزار مجوز عبور کرده افزود: این میزان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بسیار متفاوت بوده که قطعا مطالبه‌گری نخبگان، مدیران و مردم در این زمینه نقش داشته است.
موهبتی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نیاز به معلم، ساختار خوب و دانش‌آموزانی که در شرایط خوب هم از نظر روانی و اقتصادی قرار گیرند ضرورت دارد بیان کرد: از جهت زیربنایی در سال گذشته بیش از یکهزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شده است.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و پرورش نقش‌آفرینی خیران بی‌نظیر بوده و امسال ۲۰۰ میلیارد تومان این گروه برای مدرسه‌سازی در استان اعتبار آورده‌اند تصریح کرد: نقش‌آفرینی برای همه آحاد جامعه دارای اهمیت است و البته از نخبگان انتظار بیشتر وجود دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان با یادآوری این نکته که مجموعه هاسب از ۱۱۰ مجموعه خیری عبور کرده و در بحث بهداشت، قنوات، آموزش و پرورش و آبخیزداری ورود پیدا کرده است گفت: این مجموعه برای این به راه‌انداخته شده که پیوند بین قلوب مردم ایران و این سرزمین باشد.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۲۰ میلیارد تومان برای آبرسانی سیستان و بلوچستان هزینه می‌شود تصریح کرد:در رابطه با حادثه سراوان همین‌ها که صدایشان در استان بالا است در نظر بگیرند تعداد کشته‌های درگیری‌های طایفه‌ای بیشتربوده یا این حادثه؛ اما کسی صدایش بلند نیست و در این درگیری‌های طایفه‌ای برادر برادر را می‌کشد.

موهبتی با اشاره به آمار تصادفات گذشته جاده‌های سیستان و بلوچستان با توجه به خودروهای سوخت بر بیان کرد: تعداد مجروحان خودروهای «شوتی» (خودروهای سوخت کش با سرعت بالا) در سال ۹۹ به ۱۰۳ مورد رسید که در مقایسه با سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادف خودروهای شوتی در سالجاری ۹۱ نفر بوده درحالیکه سال گذشته ۲۰۱ نفر در این حوادث کشته شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تصادفات خودروهای شوتی در سالجاری ۵۴ مورد و سال گذشته ۱۴۵ مورد بوده که در این زمینه ۶۳ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در سیستان و بلوچستان از نبود کارگر و نیروهای انسانی رنج می‌برد و فرهنگ کار و تلاش از بین رفته است گفت: مرز فرصت بی‌بدیلی بوده که باید عزت‌آفرین باشد اما در بعضی از مواقع ذلت‌آفرین شده است.
موهبتی با اشاره به اینکه اگر از خط انتقال آب دریای عمان و ظرفیت آن خوب استفاده نکنیم حتما معادن سیستان و بلوچستان خام‌فروشی خواهد شد خاطرنشان کرد:
ما بر مبنای سند توسعه در استان حرکت کرده‌ایم و در آن مزیت منطقه ابتدا دریا عمان و دسترسی به آب‌های آزاد و دوم بخش معادن است.

وی گفت: بودجه ۹۹ سیستان و بلوچستان نسبت به ۹۸ رشد داشته و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سالجاری بالاترین نرخ رشد بودجه در این استان بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۱۶ کارگاه بزرگراهی در این استان فعال است و در ۲ سال گذشته ۶۵ درصد بزرگراه‌ها در این منطقه ایجاد شده که تا پایان امسال نیز ۵۰ کیلومتر بزرگراه دیگر ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین یکهزار و ۲۶۰ کیلومتر روکش آسفالت ایجاد شده و در بندر شهید بهشتی چابهار بیش از یک میلیارد دلار هزینه شده است.

موهبتی با اشاره به اینکه مردم ارباب ما هستند و بین گروه‌های مختلف آنان شیعه، سنی، بلوچ و فارس تفاوت قائل نیستیم بیان کرد: البته با آن‌هایی که برای سرزمینشان ایثار، گذشت و فداکاری دارند در مقابل کسانی که خیانت کرده و علیه نظام و آرمان‌های آن رفتار می‌کنند تفاوت قائل هستیم.
وی با بیان اینکه احزاب، گروه‌های فعال، نخبگان ارزیابی‌های خود را باید انجام و در زمینه انتخابات انجام وظیفه کنند زیرا گستره جمهوری اسلامی وسیع بوده و همه می‌توانند نقش‌آفرین باشند خاطرنشان کرد: برای اینکه به خطا نرویم باید بگوییم برای آرمان‌های نظام چه کار کرده‌ایم و بعد بگوییم نظام برای ما چه کار کرد این کشور متعلق به همه مردم است و همه باید تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا