توضیح اداره اتباع درباره وضعیت مجوز «موسسه باور سبز»


توضیح اداره اتباع درباره وضعیت مجوز «موسسه باور سبز»

اداره اتباع در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه اتباع خارجی منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور می‌باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در اطلاعیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی آمده است:

با توجه به حضور تعداد زیادی از پناهندگان و اتباع خارجی در جامعه شهری برابر پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل امور اتباع استان خراسان رضوی، تعداد 6 سازمان مردم نهاد (NGO) و 3 تشکل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی افغانستانی با مجوز کمیته NGOها سالیان متمادی مشغول خدمات دهی به اقشار مختلف اتباع خارجی می‌باشند، که در بین سایر استان‌ها بی‌سابقه می‌باشد.

نظر به اینکه موسسات متقاضی برای فعالیت در این زمینه می بایست قبل از هرگونه فعالیتی مجوزهای قانونی را از اداره کل اتباع وزارت کشور دریافت نمایند. در این بین موسسه‌ای تحت عنوان باور سبز اقدام به فعالیت بدون اخذ مجوزهای لازم نموده است.

با توجه به چندین مورد شکایات واصله مردمی مبنی بر سوء استفاده از حسن نیت و اعتماد خیرین و کمک کنندگان به این موسسه با پیگیری سازمان های ذیربط، موسسه مذکور با حکم مقامات قضایی از هرگونه فعایت تا دریافت مجوز رسمی جلوگیری شده است.

این درحالی است که چند روز قبل «مرتضی عبدی» مسئول معلولین باور سبز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از پایان فعالیت این موسسه بعد از ۸ سال فعالیت خبر داده بود.

موسسه معلولین باور سبز که در محله مهاجرنشین گلشهر مشهد فعالیت داشت، به معلولان، خانواده‌های نیازمند و سالمندان خدمت رسانی می‌کرد.

منبع: روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج