تعداد روستاهای دارای شورا در قرچک به 10 روستا افزایش یافت


تعداد روستاهای دارای شورا در قرچک به 10 روستا افزایش یافت

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: با برگزاری انتخابات شورای اسلامی در دو روستای رضی‌آباد و محمودآباد از توابع بخش مرکزی قرچک، تعداد روستاهای دارای شورای اسلامی این شهرستان به 10 روستا افزایش یافت.

بهمن خطیبی روز یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت دو روستای رضی‌آباد و محمودآباد برای برخورداری از شورای مستقل به حد نصاب رسیده، برای نخستین بار انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در این دو روستا برگزار شد و روستانشینان می‌توانند نمایندگان خود را انتخاب کنند.

وی افزود: پیش از این هشت روستای شهرستان دارای شورای اسلامی بودند.

فرماندار قرچک گفت: بر اساس ماده ۲ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و تبصره‌های ذیل آن و با توجه به استقرار و سکونت افراد در دو روستای رضی‌آباد و محمودآباد، علاوه بر هشت روستای دیگر در روز ۲۸ خردادماه شاهد برگزاری انتخابات شوراها در این دو روستا خواهیم بود.

خطیبی خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یک شنبه تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه جمعاً به مدت هفت روز ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ قرچک برگزاری سه انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را پیش رو دارد که حضور باشکوه مردم در این انتخابات، موجب ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی می‌شود.

فرماندار قرچک افزود: در برگزاری انتخابات، همچون گذشته قانون و منویات رهبر معظم انقلاب، فصل الخطاب مجریان است، در راستای سربلندی مردم، عزتمندی انقلاب و پاسداری از خون شهیدان، امانتدار آرای مردم هستیم چرا که این مهم از الزامات مشارکت حداکثری محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تبلیغات قانونی داوطلبان بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی انجام می‌شود و داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید ابتدا منتظر تأیید صلاحیت باشند.

خطیبیگفت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان که تحت هر عنوان مانند پیام تبریک مناسبت‌ها، تقدیر و تشکر، انتصاب و ... با استفاده از ابزارهایی نظیر بنر، پوستر، فضای مجازی و سایر امکانات انجام شود، بطور کامل رصد می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه