امکان افزایش 20 درصدی صندوق‌های رای در اصفهان وجود دارد


امکان افزایش 20 درصدی صندوق‌های رای در اصفهان وجود دارد

اصفهان – ایرنا – فرماندار اصفهان گفت: با توجه به شرایط کرونایی، احتمال افزایش 20 درصدی شعبه‌های اخذ رای در انتخابات 1400 وجود دارد.

حسین سیستانی روز یکشنبه در یک نشست خبری در باره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: در انتخابات گذشته، یک‌هزار شعبه اخذ رای در استان اصفهان فعال بود اما امسال برای جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، ممکن است این تعداد ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته، امکان برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

فرماندار اصفهان با اشاره به برگزاری مشترک انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای شهر از ۲۰ تا ۲۶ اسفند به مدت هفت روز از طریق اپلیکیشن موبایلی یا از طریق رایانه شخصی و درگاه وزارت کشور و همچنین از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت امکانپذیر است که در هر سه حالت باید پس از نام‌نویسی مقدماتی و دریافت کُد رهگیری، به فرمانداری مراجعه شود.

وی اضافه کرد: پس از طی این مراحل، افراد می‌توانند با مراجعه به فرمانداری مدارک خود را تطبیق دهند، البته بهتر است بصورت شخصی به فرمانداری مراجعه نشود زیرا تنها در صورت اضطرار، با متقاضیان همکاری خواهد شد.

سیستانی تصریح کرد: مراحل انتخابات از روز ۱۸ اسفند با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود و پس از آن، مقدمات ثبت‌نام کاندیداهای شورای شهر و همزمان با آن تشکیل هیأت اجرایی انتخابات انجام خواهد شد.

وی با بیان‌اینکه فرماندار ۳۰ نفر از معتمدین شهرستان را به اعضای هیأت نظارت معرفی می‌کند، افزود: اعضای هیأت نظارت پس از طی فرایندی، این ۳۰ نفر را تأیید یا رد می‌کنند و در نهایت برای هیأت اجرایی، ۳۰ نفر معتمدین، جلسه‌ای را با ریاست فرماندار و عضویت مسؤولان ثبت احوال و آموزش و پرورش برگزار خواهند کرد.

فرماندار اصفهان با بیان‌اینکه این شهرستان حدود ۱۸۰ روستا و چهار شهر دارد، افزود: بر اساس شرایط جمعیتی متناسب با سرشماری ۱۳۹۵، شهر اصفهان دارای ۱۳ عضو اصلی شورای اسلامی شهر و روستا و هشت عضو علی‌البدل، شهر بهارستان دارای هفت عضو رسمی و پنج عضو علی‌البدل و شورای اسلامی شهرهای زیار، قهجاورستان، کوهپایه، سجری، ورزنه، نیک‌آباد، نصرآباد، حسن‌آباد جرقویه، تودشک، هرند، محمدآباد دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل خواهند بود.

وی با بیان اینکه۲۰ ستاد انتخاباتی پیش‌بینی شده تا شعب اخذ رأی را مدیریت ‌کنند، افزود: برای برگزاری یک امر مهمی مانند انتخابات که نقش اساسی در روند اجرایی کشور دارد، ستاد کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سیستانی با بیان‌اینکه زمان نام نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی روستا متفاوت است، اضافه کرد: ماه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستاها، فروردین و ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری اردیبهشت است که در زمان مقتضی اطلاع رسانی مناسب صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تقریباً همزمان خواهد بود و معمولاً حدود ۷۰ درصد از جمعیت شهر و روستاها می‌توانند رأی دهند.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: انتخابات، مهمترین رویداد سیاسی کشور است که برای آن هم ملاحظات قانونی پیش‌بینی شده و هم دستگاه‌ها برای سهولت برگزاری انتخابات همکاری خواهند داشت.

به گفته وی، در اصفهان که استانی پیشروست همه شعبه‌ها اخذ رای دارای شرایط برگزاری انتخابات با پهنای باند مناسب هستند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها بحث تکمیل نیازمندی‌های فیبرنوری را در دستور کار دارند و در شرایط لازم پهنای باند افزایش خواهد داشت.

سیستانی با بیان‌اینکه انتخابات باید طبق برنامه و زمان بندی دقیق و بر اساس قانون برگزار شود، افزود: با سیستمی شدن انتخابات، هم در هیأت اجرایی و هم در هیأت نظارت، زمان ثبت آرا بررسی خواهد شد و مثل سال‌های گذشته نیست که با پایان زمان، درب شعب بسته شود و افرادی که هنوز در داخل حوزهها حضور دارند بتوانند رأی دهند زیرا در زمان مشخص، همه سیستم‌ها قطع خواهد شد.

فرماندار اصفهان با بیان‌اینکه امنیت انتخابات بطورکامل برقرار خواهد بود و انتخاباتی آرام را تجربه خواهیم کرد، افزود: تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین رأی‌گیری اندیشیده شده و شعب بطور متناوب ضدعفونی خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۳۰ نفر معتمد برای انتخاب نهایی اعضای هیأت اجرایی به فرمانداری معرفی خواهند شد که اگر از جمع آنها ۲۰ نفر انتخاب شوند، امکان تشکیل هیأت اجرایی وجود دارد و به محض تشکیل این هیأت، کار بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز می‌شود.

سیستانی ادامه داد: سوابق داوطلبان از دستگاه‌های مختلف مانند دادگستری، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال استعلام خواهد شد.

وی در باره اهمیت انتخابات و تأثیر آن در مردمسالاری دینی نیز گفت: در طول چهل و سه سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، بطور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کرده‌ایم.

فرماندار اصفهان ادامه داد: انتخابات به عنوان یکی از نمادهای مهم دموکراسی توانسته است نقش کلیدی در تثبیت‌ و تعیین شرایط خارجی و داخلی کشور داشته باشد.

وی افزود: بهترین نمود و راه دموکراسی که دشمنان نمی‌توانند روی آن ایرادی بگیرند، انتخابات است که در کشور ما با محوریت قانون به اجرا درآمده و توانسته است در کسب پیشرفت‌ها و حل مشکلات جامعه تأثیر داشته باشد.

سیستانی در باره زمان انتخابات سال آینده گفت: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و همزمان با آن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم که بر اساس قانون‌، از روش‌های مختلفی برای تشکیل هیأت‌های اجرایی استفاده خواهیم کرد و بخشی از انتخابات نیز به نحوی خواهد بود که اقدامات را در قالب مشترکات ۲ انتخابات پیش خواهیم برد.

بر اساس اعلام وزارت کشور، مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شورای شهر اصل گواهی نداشتن سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، کارت پایان خدمت و مدارک مربوطه، یک قطعه عکس ۳.۴ جدید، مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت، مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری(جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر است.

همچنین انتخاب شوندگان باید شرایط تابعیت جمهوری اسلامی، داشتن حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام به اسلام و یا در اقلیت‌های دینی به اصول دینی خود، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار و مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا